مجله اینترنتی گیمیس

«آفیس» بربادرفته؛ اشتباهات برندینگ مایکروسافت

ظاهرا این موضوع هنوز به درگیری های داخلی منجر نشده است، اما برخی از کارمندان معتقدند که تیم مایکروسافت 365 به دلیل نقش مهمی که در توسعه برنامه های آفیس دارد، همیشه می خواستند مالک برند Copilot شوند. تغییر نام تجاری جدید نشان می دهد که مایکروسافت 365 در نبرد مالکیت برند Copilot پیروز شده است. با این حال، هنوز هیچ تیم مهندسی خاصی مالک Copilot نیست، و مشخص نیست که مایکروسافت برای Copilot های تجاری آینده خارج از مایکروسافت 365 چه برنامه ای دارد.

با این تغییر نام تجاری، مایکروسافت به وضوح می‌خواهد نام تجاری مایکروسافت 365 را با اهداف تجاری که برای توسعه CoPilot در نظر دارد هماهنگ کند. اما مشکل اینجاست که خواسته های مایکروسافت برای Copilot هنوز به طور کامل محقق نشده است.

Copilot هنوز به جایگاه مورد نظر مایکروسافت نرسیده است و کاربران علاقه زیادی به این پلتفرم نشان نداده اند. حتی گرت اویستریکمدیر بازاریابی CoPilot Pro و Microsoft 365 نیز به وضوح گفت: “جالب ترین بازخوردی که دریافت کردیم این بود که گاهی اوقات کاربران ما می خواهند Copilot را غیرفعال کنند.”

تنها پلتفرمی که می تواند از تغییر نام تجاری Copilot بهره مند شود، بینگ است

زود قضاوت نکنید؛ شاید روزی Copilot واقعاً به کارایی و محبوبیت مورد نظر مایکروسافت برسد. اما در حال حاضر دلیلی وجود ندارد که کاربران استفاده از ChatGPT را به Copilot ترجیح دهند (مگر اینکه به دنبال سانسور و محدودیت های بیشتری باشند!). حتی ویژگی نسبتاً نوآورانه «یادآوری» در رایانه‌های هوش مصنوعی Copilot Plus به دلیل عدم پاسخگویی به موقع مایکروسافت به نگرانی‌های امنیتی، با کوهی از مشکلات مواجه شد و هنوز برای عموم منتشر نشده است.

شاید تنها پلتفرمی که می‌تواند از ارتباط با برند Copilot سود ببرد، بینگ باشد. مهم نیست که بینگ این روزها چقدر کارش را درست انجام می دهد و از اتهام کپی مستقیم نتایج گوگل فاصله می گیرد، باز هم نامش به درستی یا نادرست با کیفیت پایین تری نسبت به جستجوی گوگل همراه است.

مایکروسافت سال‌هاست که سعی می‌کند سهم بیشتری از بازار موتورهای جستجو را برای خود به دست آورد و کاربران بیشتری را به استفاده از Bing تشویق کند (حتی تا حدی پیش می‌رود که صفحه جستجوی گوگل را در بینگ شبیه‌سازی می‌کند تا کاربران را فریب دهد!)، اما گوگل همچنان ادامه دارد. بر تاج و تخت امپراتوری اینترنت پشتیبانی می شود و بعید است به این زودی 90 درصد سهم بازار آن آسیب ببیند.

به نظر من، تغییر نام تجاری Kopilot توسط بینگ ممکن است خاطره تلخ شکست موتور جستجوی مایکروسافت را از ذهن ها پاک کند. همچنین با هدف مایکروسافت برای ادغام جستجو با هوش مصنوعی هماهنگی بیشتری دارد. من فکر نمی‌کنم تا صد سال آینده کسی از اصطلاح بینگ به جای «گوگلینگ» استفاده کند. اما شاید Ask the Copilot شانس بیشتری داشته باشد.

share this recipe:
Facebook
Twitter
Pinterest

Still hungry? Here’s more