بیش از 35 میلیون نفر دو مناظره مرحله دوم انتخابات را تماشا کردند که نسبت به دوره سیزدهم در سال 1400 رشد 6 درصدی داشت.
این خبر را محسن شکری نژاد، رئیس مرکز پژوهش های صدا و سیما، بر اساس نظرسنجی های انجام شده دو روز پس از تمدید انتخابات به دور دوم (یکشنبه) در شبکه خبر اعلام کرد.
گزارش های نظرسنجی دوره قبلی مرکز تحقیقات در دهه 1400 نشان می دهد که مخاطبان مناظره در آن دوره 50.5 نفر بوده اند که نشان دهنده افزایش 6 درصدی مخاطبان مناظرات دور دوم ریاست جمهوری است.
همچنین در خصوص علت عدم شرکت در انتخابات، بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما، پس از دور اول مهمترین دلیل عدم شرکت مردم، مشکلات معیشتی و اقتصادی است. وی بیان کرد: دشمنان تلاش می کنند اعلام کنند که این عدم مشارکت به معنای مخالفت با نظام است که اینطور نیست و بررسی ما نیز نشان می دهد و درصد بسیار کمی از 4 یا 5 درصد می گویند که دلیل عدم مشارکت این است. مخالف نظام اما درصد بیشتری از کسانی که رای نیاوردند دلیل عدم شرکت را حل نشدن مشکلات اقتصادی عنوان کردند.
گفته شد که نتایج این نظرسنجیها پس از انتخابات غیرمحرمانه بوده و علاقهمندان میتوانند با مراجعه به آرشیو مرکز تحقیقات صدا و سیما برای تحقیق خود به این نتایج دسترسی داشته باشند.
بر اساس این گزارش ایسنا، مدیر عامل تل بیون پیش از این آمار مخاطبان شبکه های تلویزیونی نامزدها را اعلام کرد و گفت: مخاطبان مناظره چهار برابر مسابقات فوتبال یورو بوده و مناظره نهایی نامزدها بیشترین تماشاگر را داشته است. مناظره.
ایسنا