معاون رئیس جمهور بازاریابی DIGI معتقد است که ارتقاء سواد مالی مصرف کنندگان در دنیای fintech باعث می شود که آنها تصمیمات مالی بهتری بگیرند. به گفته وی ، سرعت بالای فناوری ، اعتماد به نفس و مقاومت آژانسهای نظارتی در فناوری مالی ، چالش های اصلی توسعه سواد مالی است.
محمد حسن فازماند ، معاون رئیس جمهور در بازاریابی در DJP ، در جریان بیست و یکمین فینال گفت: “Fintecs به عنوان نقاط تماس با کاربران با فناوری مالی جدید نقش اساسی در توسعه سواد مالی دارد. “شرکت های پایان از ارتقاء سواد مالی و آموزش بلافاصله بر رفتار مالی مصرف کنندگان بهره مند می شوند.”
وی گفت: “طبق آمار سازمانهایی مانند OECD ، حدود 5 ٪ از بزرگسالان در کشورهای مختلف کمترین مهارت مالی را دارند.” در کشورهای جهان سوم مانند ایران ، مسئله سطح پایین سواد مالی شدیدتر است. “به دلیل عدم سواد مالی ، مردم نمی توانند در جایی که به صورت قائم هستند ، تجزیه و تحلیل کنند و این باعث می شود آنها منفعل شوند یا تصمیمات اشتباهی بگیرند.”
به گفته وی ، موقعیت Fintech در توسعه سواد مالی به دلیل تأثیر محصولات Fintech در زندگی افراد از اهمیت بالایی برخوردار است و FINTEC به یک فراخوانی تبدیل شده است که می تواند آموزش کوتاه و مؤثر را برای افراد تضمین کند تا آنها بتوانند در زندگی مالی خود تصمیمات صحیحی بگیرند. علاوه بر این ، تا زمانی که کاربران درک روشنی از خدمات finteci دریافت کنند ، ظرفیت اصلی این فناوری ناکارآمد یا ناکارآمد باقی می ماند.
به گفته وی ، سرعت بالای فناوری سواد مالی یکی از اصلی ترین چالش های توسعه سواد مالی است. علاوه بر این ، برخی از موسسات و شرکت های کوچک و متوسط دانش مالی کافی ندارند و به سادگی نمی توانند از ابزارهای فناوری مالی استفاده کنند.
وی گفت: “یكی از چالش ها اعتماد به فناوری مالی است.” علاوه بر این ، آژانس های نظارتی تقریباً در برابر نوآوری مقاوم هستند و رویکردهای منفی بیشتری دارند. با این حال ، تجربه بسیاری از کشورهای توسعه یافته نشان داده است که اگر آژانس های نظارتی به جای واکنش منفی شرکت های فناوری ، پاسخ مالی به آموزش کاربران خود را هدایت کنند. “
فاضمان به نقص سیستم های ارزیابی گفت: “نقص سیستم های رتبه بندی و عدم جامع بودن آنها باعث می شود افراد رفتارهای متناقض و بحث برانگیز وام را نشان دهند.” “در بسیاری موارد ، مردم وام خود را از 1 تا 5 میلیون دلار پرداخت نمی کنند و نمی دانند که این اقدامات کوچک ، رتبه اعتباری خود را خراب می کند و باعث می شود شما از وام های بزرگتر محروم شوید.”
او معتقد است که آموزش و پرورش تأثیر مستقیمی بر رفتار مصرف کننده دارد و در مواردی که DJP کاربران خود را آموخته است ، آنها به طور فعال وام مالی خود را انجام داده اند.
معاون مدیر DIGI برای ارزشهای ایجاد شده توسط آموزش مالی جامعه گفت: “ذینفعان اصلی ما کاربران و کاربران FinTechs هستند.” افزایش سطح سواد مالی مسئولیت پذیری بیشتری دارد و به شرکت ها کمک می کند تا مصرف کنندگان خود را افزایش داده و قیمت خود را کنترل کنند. “تفاوت بین درصد جهان سوم و کشورهای توسعه یافته با این ادعا نشان می دهد که با افزایش سواد مالی مصرف کنندگان ، درصد کمبود و تخلف کاهش می یابد.”
وی با اشاره به مشارکت فعال کاربران ، پیچیدگی فناوری ، محرمانه بودن و امنیت به عنوان اصلی ترین چالش های توسعه سواد مالی ، افزود: “هر یک از این چالش ها را می توان با سرمایه گذاری شرکت ها در توسعه سواد مالی حل کرد و با توجه به قیمت و فایده قابل توجه. شرکت های خصوصی همچنین باید بر توسعه سواد مالی سرمایه گذاری به همراه سازمان های دولتی و تنظیم کننده ها تمرکز کنند. “ادغام سواد مالی در خدمات Fintechi تعهدی است که مشاغل در جامعه دارند و از مزایای آنها برخوردار هستند.”