در دنیای سریع فناوری ، معمولاً اعتقاد بر این است که دستگاه های الکترونیکی با گذشت زمان بهره وری خود را از دست می دهند. اما درست همانطور که یک جستجوگر جالب برای سیستم سرگرمی کلاسیک سوپر نینتندو (SNES) منتشر شد ، که این مفهوم را رد می کند. آلن سیسیلمشاور امنیتی و مدیر ربات Tasbot دریافتند که کنسول های SNES سریعتر می شوند.
این پدیده به دلیل تغییر در عملکرد یکی از تراشه های اصلی کنسول SNES ، صوتی برای پردازش صوتی سونی SPC700 (APU) است. براساس این گزارش ، تراشه در ابتدا با سرعت نمونه گیری دیجیتال 1.2 هرتز کار می کرد. با این حال ، برنامه نویسان شبیه ساز SNES دریافتند که تراشه در واقع می تواند با فرکانس کمی بالاتر (حدود 1.5 هرتز) کار کند. این تفاوت ناچیز باعث شد تا آنها به این مقدار دقیق تر در شبیه سازها نگاه کنند تا از مشکلات برخی از بازی ها جلوگیری کنند.
ضربان قلب تراشه SPC700 یک تشدید کننده سرامیکی است که با فرکانس 1.2 هرتز عمل می کند و وظیفه تنظیم فرکانس کل تراشه را بر عهده دارد. طنین اندازهای سرامیکی اجزای الکترونیکی حساس هستند و عواملی مانند گرما و شرایط محیطی می توانند بر رفتار آنها تأثیر بگذارند. در پایان ماه فوریه (فوریه و مارس) ، سیسیل نشریاتی را در شبکه اجتماعی Bluevasca منتشر کرد و از کاربران کنسول SNES خواست تا داده های خود را در مورد فرکانس APU به اشتراک بگذارند.
نتایج اولیه نشان می دهد که با سن کنسول SNES ، تراشه های SPC700 به نظر می رسد سریعتر کار می کنند. بالاترین فرکانس در حال حاضر 1.2 هرتز است. این افزایش کمتر از 1 ٪ از مقدار اصلی (1.2 هرتز) است. اما این می تواند بر صدای بازی ها تأثیر بگذارد و حتی برخی از عناوین را غیرفعال کند.
این افزایش در فرکانس SPC700 می تواند برای Speedrunners مشکل ساز باشد. از آنجا که SPC700 تنها مسئول پردازش داده های صوتی در SNE ها است ، در نگاه اول ، این تغییر ممکن است بر روند بازی اصلی تأثیر نگذارد. با این حال ، برای کسانی که به دنبال سرعت یا روبات هایی هستند ، مانند Tasbot ، که به هوای دقیق متکی هستند ، این افزایش اندک سرعت می تواند مؤثر باشد.
مقالات مرتبط
هنگامی که صفحه سیاه است ، کنسول شروع به بارگذاری داده های مورد نیاز برای مرحله بعدی می کند که شامل داده های صوتی است. اگر APU بتواند این داده ها را به آرامی به بلوک پردازش مرکزی (CPU) تحویل دهد ، زمان بارگیری تا حدی کاهش می یابد. این می تواند خبر خوبی برای گیمرهای معمولی باشد. اما این می تواند ضبط سوابق و تنظیم روبات ها را دشوار کند.
سیسیل می گوید: “ما هنوز نمی دانیم چه تاثیری در رکورد طولانی خواهد داشت.” تنها چیزی که می دانیم این است که حداقل تأثیر حداقل در سرعت انتقال داده بین پردازنده و APU است. با این حال ، عملکرد Tasbot می تواند تحت تأثیر قرار گیرد. به خصوص که اقدامات او باید دقیق باشد. “
سیسیل داده های بیشتری را برای درک بهتر تأثیر کنسول بازی جمع می کند. با گذشت زمان و سوزاندن اجزای الکترونیکی این دستگاه و میلیون ها دستگاه دیگر ، درک چگونگی مقابله با این تغییرات می تواند به ما کمک کند تا در آینده بیشتر آنها را شبیه سازی کنیم و بازی های کلاسیک را حفظ کنیم که خاطرات کودکی ما را شکل داده است.