مجله اینترنتی گیمیس

انویدیا تلویحا تأیید کرد که قابلیت تحسین‌برانگیز DLSS 4 به گرافیک‌های قدیمی هم اضافه می‌شود

برایان کاتانزارومعاون تحقیقات در واحد یادگیری عمیق انویدیا می‌گوید که فناوری DLSS 4 احتمالاً در مدل‌های قدیمی‌تر کارت‌های گرافیک این شرکت از جمله سری RTX 30 در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، ابزارهای مختلفی مانند Lossless Scaling که همان قابلیت تولید چند فریم DLSS 4 را ارائه می‌کنند، بدون نیاز به شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی به کار خود ادامه می‌دهند.

الکس باتاگلیا Digital Foundry از Catanzaro درباره پشتیبانی از Frame Generation در کارت‌های گرافیک قدیمی‌تر Nvidia پرسید: «با توجه به اینکه DLSS 4 به طور کامل بر روی هسته‌های تانسور اجرا می‌شود، که بار پردازشی را اضافه می‌کند، چه چیزی باعث می‌شود این فناوری روی کارت‌ها کار کند؟ آیا سری RTX 3000 نمی تواند کار کند؟ “

کاتانزارو پاسخ داد: “من فکر می کنم این بیشتر در مورد بهینه سازی و مهندسی و در نهایت تجربه کاربر است.” ما بهترین فناوری چند فریمی را با سری RTX 50 به ارمغان می آوریم و خواهیم دید که در آینده چقدر می توانیم از پس سخت افزارهای قدیمی تر برآییم.”

در حالی که پاسخ Catanzaro قطعی نیست، رویکرد Nvidia دلگرم کننده است. کاربرانی که از کارت‌های گرافیک سری RTX 30 استفاده می‌کنند، می‌توانند از فناوری Frame Generation AMD استفاده کنند. همچنین، به‌روزرسانی‌های جدید ابزار مقیاس‌پذیری بدون اتلاف، پشتیبانی بهتری برای تولید فریم‌های متعدد ارائه می‌دهد.

کاتانزارو با توجه به کاهش نوسانات تولید فریم های DLSS 4 نسبت به نسل قبلی خود یعنی DLSS 3 ادعا می کند که این نوسانات در فناوری جدید 5 یا 10 برابر کاهش می یابد. به همین دلیل، نمایش تصویر صاف تر خواهد بود.

با این حال، عملکرد V-Sync هنوز در فناوری تولید فریم DLSS گنجانده نشده است. کاتانزارو در پاسخ گفت اگر انویدیا تقاضا را ببیند، انگیزه بیشتری برای توسعه ویژگی مذکور پیدا خواهد کرد.

share this recipe:
Facebook
Twitter
Pinterest

Still hungry? Here’s more