مجله اینترنتی گیمیس

اپل در بازار موبایل چین از ویوو و هواوی عقب ماند

به گزارش Canalysاپل رهبری بازار موبایل چین را به دو برند Vivo و Huawei واگذار کرد. در سه ماهه سوم سال 2024 اپل توانست بیشترین سهم خرید گوشی را در میان چینی ها به خود اختصاص دهد، اما در آخرین فصل سال توسط دو برند داخلی از قدرت سقوط کرد.

هواوی در سه ماهه سوم سال 2024 در رتبه دوم قرار دارد. و با گوشی پیور 70 رقیب آیفون 15 پرو مکس به حساب می آمد، اما ویوو در فصل بعد توانست از هر دو برند پیشی بگیرد و 17 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. هواوی با 16 درصد و اپل با 15 درصد به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار دارند.

Canalis می گوید اپل در سه ماهه چهارم سال 2024 شاهد کاهش فروش در بازار چین بوده است زیرا گوشی های سری آیفون 16 فاقد قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. این باعث شد که گوشی اپل برای خریداران جذابیت کمتری داشته باشد. به خصوص با توجه به اینکه گوشی های چینی دارای ویژگی های هوش مصنوعی هستند.

مینگ چی کویک تحلیلگر مشهور، قبلا گفته بود که با وجود حجم ثابت فروش موبایل در چین، میزان خرید آیفون در این کشور در دسامبر 2024 بوده است. (آذر و روز) نسبت به سال قبل 10 تا 12 درصد کاهش داشته است. وی دلیل این امر را عدم نوآوری در جدیدترین مدل های آیفون می داند.

مقالات مرتبط

با توجه به ژئو جیاتائوتحلیلگر ارشد Canalis، جایگاه اپل با چالش های زیادی از سوی رقبای خود مواجه است. هواوی همچنان به عرضه مدل های پرچمدار خود ادامه می دهد و تعداد گوشی های تاشو رده بالا در چین به طور چشمگیری افزایش یافته است. از سوی دیگر، شیائومی و ویوو با نوآوری های خود وفاداری مشتریان را به دست می آورند. بنابراین جای تعجب نیست که اپل شاهد رقابت شدیدی در این بخش است.

share this recipe:
Facebook
Twitter
Pinterest

Still hungry? Here’s more