برند ورساچه توسط جیانی ورساچه در سال 1978 تاسیس شد. در میلان شاید برای شما سوال شده باشد که برند ورساچه به چه معناست؟ لوگوی استفاده شده در این برند یکی از شخصیت های افسانه ای به نام مدوسا است که در داستان به آن اشاره شده است، هرکس به چشمان او نگاه کند تبدیل به سنگ می شود.
انتخاب این لوگو به دلیل نماد اغواگری و الهه مدوسا است. ورساچه محصولاتی در تمامی صنایع دارد. مخصوصا عطرهای این برند ورساچه صورتی به شما جذابیت و اعتماد به نفس بالایی می دهد. در ادامه با تاریخچه این برند معروف و محصولات آن بیشتر آشنا خواهیم شد.
ورساچه کیست؟
جیانی ورساچه در 2 دسامبر 1946 به دنیا آمد. در رجیو دی کالابریا، ایتالیا، و به یکی از مشهورترین طراحان مد دهه های 1980 و 1990 تبدیل شد. خواهر جیانی، دوناتلا ورساچه، در سال 1955 در ایتالیا به دنیا آمد. و با برادرش تاثیر زیادی در دنیای مد می گذارند.
مادرشان خیاط و جیانی طراح بود. دوناتلا برادرش را به عنوان مشاور و راهنما در خانه مد معرفی می کند و با هم شروع به همکاری می کنند. آنها برند ورساچه را در اواخر دهه 1980 ایجاد کردند و پس از مرگ جیانی، خواهرش دوناتلا مدیریت گروه ورساچه را بر عهده گرفت.
جیانی از دوران کودکی خود ارتباط خوبی با افسانه ها و داستان های یونانی داشته است. برند ورساچه در سال 1978 راه اندازی شد، اما برای خود لوگویی نداشت، بنابراین در سال 1993. جیانی شروع به طراحی سر مدوسا کرد و در همان سال اولین لوگوی سر مدوسا را معرفی کرد. لوگوی ورساچه در طول سال ها تغییرات زیادی را پشت سر گذاشت و سرانجام در سال 2008 تکامل یافت. جیانی ورساچه در سال 1997 هنگامی که از تمرین صبحگاهی خود برمی گشت توسط یک قاتل زنجیره ای به قتل رسید. قاتل او پس از 8 روز خودکشی کرد و هیچگاه از قصدش معلوم نشد.
نماد لوگوی ورساچه
لوگوی ورساچه نماد سر مدوسا، شخصیت یونانی است که جیانی ورساچه در کودکی در حال بازی با خواهر و برادرش روی سنگفرش بناهای تاریخی روم باستان دیده و از آن زمان در ذهن او نقش بسته است.
جیانی در بزرگسالی این چهره را به عنوان لوگوی شرکت خود انتخاب می کند. برند ورساچه نماد چیست؟ این نماد به اغوا کننده و خیره کننده بودن شهرت دارد زیرا نمی توان چشم از این لوگو و محصولات آن بردارد و زمانی که عاشق این برند شوید دیگر راه برگشتی وجود ندارد.
این قهرمان افسانه ای یونانی در واقع یک هیولای زن است که توسط الهه آتنا خلق شده است. مدوسا به عنوان یک هیولای ماده بالدار با مارهای سمی زنده به جای موهای سرش توصیف می شود. همانطور که می گویند، هر کسی که مدوزا را دوست دارد و به چشمان او نگاه می کند، تبدیل به سنگ می شود.
این لوگو ترسی گیج کننده و در عین حال خیره کننده دارد که توانسته زیبایی منحصر به فردی را شکل دهد. محصولات برند ورساچه طوری طراحی شده اند که احساساتی شبیه به زمانی که با مدوسا روبرو می شوید را برانگیزد.
جیانی سر مدوسا را به عنوان نماد برند خود انتخاب کرد، زیرا هرکسی که عاشق مدوسا شود نمی تواند از دست او فرار کند. بنابراین در اینجا متوجه محبوبیت این برند در جهان می شویم.
عطر برند ورساچه
این شرکت موفق و سرشناس موفق شد وارد صنعت عطرسازی شود. اولین عطری که این برند تولید کرد GIANNI VERSACE for women در سال 1981 بود. امروزه برند ورساچه توانسته ۶۵ رایحه مختلف مردانه و زنانه تولید کند و نظر همگان را به خود جلب کند.
عطرها و ادکلن های ورساچه در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارد که از جمله آنها می توان به Versace Pink، Versace Crystal Noir و Versace Yellow Diamond اشاره کرد. در زیر به بررسی بیشتر عطرهای برند ورساچه خواهیم پرداخت:
1. Versace Crystal Bright، یک عطر محبوب زنانه
این عطر در سال 2006 روانه بازار شد. و توانست با رایحه ملایم و شیرین زنانه خود دل زنان را به دست آورد. کریستال برایت با رایحه گل های بهاری، مگنولیا، نیلوفر تازه، گل صد تومانی و عنبر ساخته شده است.
ادکلن صورتی ورساچه با رایحه گلی و میوه ای به بازار عرضه شده و برای فصول گرم سال مورد استفاده قرار می گیرد.
2. Versace Crystal Noir، عطر مردانه محبوب
این عطر زنانه با رایحه ای تند بیانگر قدرت است و برای استفاده در بهار و تابستان مناسب است. یادداشت ها ادکلن ورساچه کریستال نوآر شامل زنجبیل، هل، نارگیل، گل همیشه بهار، شکوفه پرتقال و عنبر است.
پخش بو و ماندگاری این عطر پس از استفاده افزایش می یابد و برای مکان های رسمی و مجالس مهم خانم های جوان می توانند به راحتی در فصل زمستان از آن استفاده کنند.
3. ورساچه اروس
این عطر با طراحی منحصر به فرد خود جلوه خاصی به میز آرایش شما می بخشد. ورساچه اروس برای زنان با رایحه گل همیشه بهار، شکوفه لیمو و لیمو سیسیلی، اعتماد به نفس زنان را افزایش می دهد. ماندگاری ورساچه اروس بسیار بالاست و رایحه آن عالی است.
4. من ورساچه را پیشنهاد می کنم
ورساچه در تولید عطرهای مردانه نیز موفق است. میشه یکی از این عطرها رو معرفی کنید که برای هدیه دادن مناسبه؟ هدیه برای یک مرد متاهل این عطر خنک و ترش برای استفاده در روزهای گرم و فصل تابستان می باشد.
Versace Man Ufresh دارای رایحه ای خنک و چوبی، سدر، ترخون، سدر و فلفل است که رایحه پایانی آن از زعفران، مشک و چوب است. این عطر مناسب آقایان بوده و مورد قبول تمامی گروه های سنی می باشد.
4. Versace Pour Homme
یکی از پرفروش ترین عطرهای برند ورساچه از سال 2008 تاکنون. این راه خانه خالص ورساچه است. این ادکلن رایحه سرخس دارد و برای فصول گرم سال مناسب است. نت های این عطر شامل مشک، دانه تونکا، عنبر، شمعدانی و چوب سدر است.
Versace Pour Homme ماندگاری طولانی دارد و انتخاب خوبی برای قرار ملاقات است.
محصولات برند ورساچه
جیانی و خواهرش در ابتدا لباس های برند ورساچه را ساختند که توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرد. این برند توانست به مدت 20 سال در صنعت مد به موفقیت های قابل توجهی دست یابد و در سال های 1982 تا 1984 جوایز متعددی را از آن خود کند.
این برند پس از موفقیت در این صنعت وارد دنیای عطرسازی نیز شده است. عطرها و ادکلن های ورساچه و همچنین لباس های او در جهان شهرت یافت و به طرز شگفت انگیزی مورد استقبال مردم قرار گرفت.
در حال حاضر برند ورساچه یکی از بزرگترین شرکت های تولید عطر و ادکلن در جهان است. علاوه بر لباس، لوگوی ورساچه خط تولید لوازم آرایشی، عطر، عینک، ساعت، تلفن همراه و وسایل تزئینی خانه را راه اندازی کرد.
لباس ها و جواهرات ورساچه تلفیقی از هنر پاپ و معماری روم و یونان باستان است که به لطف حضور بسیاری از طراحان خلاق، حمایت هنرمندان و خوانندگان موفق بوده است. بسیاری از هنرمندان از لباسها و لوازم جانبی ورساچه روی فرش قرمز یا در جشنوارهها استفاده میکنند.
اگر از آن دسته افرادی هستید که به عطر و ادکلن علاقه مند هستید، می توانید از ادکلن ورساچه کریستال نوآر این برند استفاده کنید تا به ماندگاری شاهکار ورساچه پی ببرید.
الهام بخش لوگوی ورساچه چیست؟
برند ورساچه نماد چیست؟ الهام بخش لوگوی ورساچه چیست؟ اینها سوالات زیادی در ذهن هر فردی که محصولات ورساچه را می بیند ایجاد می شود. لوگوی ورساچه از سر مدوسا، شخصیت اساطیری یونانی که زنی مغرور بود، الهام گرفته شده است.
ورساچه یکی از بهترین برندهای دنیای مد محسوب می شود که در تولید لباس، ساعت، گوشی موبایل، ادکلن بسیار موفق است و عطر صورتی ورساچه او بسیار پرطرفدار است و به همراه خواهرش دوناتلا این برند را تاسیس کرد. سانتو و دوناتلا ورساچه، خواهر و برادرش که پس از مرگش مدیریت شرکت را بر عهده گرفت.
ورساچه از قدیم الایام به عنوان یکی از تولیدکنندگان بازار لوکس شناخته می شود و محصولات آن هنوز هم نمادی از تجمل و ثروت در دنیای مد محسوب می شود.