مجله اینترنتی گیمیس

بریتانیا، اپل را به ازبین‌بردن رقابت در بازار مرورگرهای موبایل متهم کرد

سازمان رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) رای نهایی خود را در مورد وضعیت بازار موبایل موبایل صادر کرده و نتیجه گرفته است که سیاست های اپل تا حد زیادی مانع از رقابت و نوآوری می شود.

گزارش کامل CMA ، علاوه بر نیاز WebKit ، بر چندین روش مشکل ساز دیگر از اپل تأکید دارد. از جمله دسترسی اصلی سافاری به ویژگی های iOS در مقایسه با مرورگرهای رقیب ، اجرای برنامه های بازرسی مبتنی بر Safari به عنوان یک مرورگر پیش فرض در تمام آیفون.

گوگل همچنین به دلیل نصب Chrome توسط دستگاه های Android به طور پیش فرض مورد مطالعه قرار گرفت ، اما تحقیقات نشان می دهد که محدودیت های اپل تأثیر اساسی تری در رقابت بازار دارد. CMA به توافق نامه سود اشاره کرد که در طی آن گوگل سالانه میلیاردها دلار به اپل پرداخت می کند تا موتور جستجوی پیش فرض آیفون را حفظ کند و عاملی را بنامد که “انگیزه مالی رقابت را کاهش می دهد”.

اگرچه اپل و گوگل پس از انتشار یافته های اولیه CMA در نوامبر (نوامبر و دسامبر) امتیاز دادند ، گزارش جدید تأیید می کند که این تغییرات “برخی نگرانی ها را برطرف کرده اما همه آنها را پوشش نمی دهد.” علاوه بر این ، به روزرسانی نرم افزار اپل در دسامبر (دسامبر و دسامبر) ذکر شد ، که نحوه تغییر مرورگر پیش فرض را تغییر داد.

CMA چندین راه حل برای حل مشکلات دیگر ارائه داده است. از جمله نیاز اپل برای پذیرش موتورهای مرورگر جایگزین در iOS ، اجرای صفحه انتخاب مرورگر هنگام راه اندازی دستگاه (مشابه اتحادیه اروپا) و محدود کردن توافق نامه اپل و گوگل در موتور جستجوی پیش فرض.

مقالات مرتبط

این توصیه ها بلافاصله اعمال نمی شود ، زیرا CMA در ابتدا مطالعات جداگانه ای را برای تعیین اینکه آیا اپل و گوگل حق دارند از وضعیت استراتژیک بازار (پیام کوتاه) برخوردار باشند ، طبق قانون دیجیتال بازارهای ، رقابت انگلیس و مصرف کنندگان (DMCCA).

اگر اپل و گوگل به عنوان شرکتهای استراتژیک بازار شناخته شوند ، می توانند در صورت نقض مقررات ، تا 5 ٪ از گردش مالی جهانی خود را تا 5 ٪ از گردش مالی سالانه خود برآورده کنند.

share this recipe:
Facebook
Twitter
Pinterest

Still hungry? Here’s more