یکی از منتقدین معتقد است: داوری داستان و فیلمنامه سری Tassius به صبر و شکیبایی نیاز دارد.
مستند و عضو انجمن تولید کنندگان مستند در مورد محتوای سریال تینا پاکران می گوید: “تاسیان” با رویکرد واقع گرایانه و توجه به جزئیات توانسته است در طول سالها فضای اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی ایران را نشان دهد انقلاب. این اثر با استفاده از دکوراسیون ، لباس ، موسیقی و دیالوگ ها ، متناسب با آن دوره ، بیننده را به فضای این دوره می برد و یک حس دلتنگ و تاریخی قوی ایجاد می کند.
وی با اشاره به ویژگی این سریال ، با بیان اینکه شخصیت های قوی و بازیگران قابل قبول بازیگران به جذابیت و محتمل بودن داستان افزوده اند: این تنها چیزی است که در ابتدای این سریال است. مطمئناً قضاوت در مورد داستان و فیلمنامه نیاز به صبر و دید سایر قسمت ها دارد. اما واکنش مخاطب در اواخر قسمت اولیه بدیهی است.
با این حال ، این مستند همچنین یادآوری می کند: برخی از منتقدین بر این باورند که در بعضی از قسمت ها این سریال بیش از حد به ظاهر فضا متکی است و از مسائل اجتماعی و سیاسی این دوره غفلت می کند. همچنین ، گاهی اوقات گسترش برخی از صحنه ها و کندی داستان می تواند برای مخاطبان کسل کننده باشد.
تصویر واقعی غیراخلاقی چیست و از کجا باید نشان داد؟
یوسفی گفت: “تصویر واقعی غیراخلاقی و کجا باید نشان داد” ، گفت: مورد نظر ، شکایت یکی از گیاه ساترا و سکوی پخش است.
وقتی منتقدین و فعالان رسانه ای هنوز آشتی نکرده اند و مشاهده می شوند ، تامل و تأمل کمی وجود دارد. اما چرا؟
فضای تاریخ داستان ششمین سال (در ابتدا) کارگردان کار است که معتقد است تاریخ داستان استاد به نام اییری رامینفر ، کارگردانی است که پیش از این در مجموعه هاتون اثبات شده بود. و شاید شخص منفی برخی را دوست نداشته باشد!) فضا کاملاً در خدمت تاریخ و قابل قبول بود. به نظر می رسد این فضا عینی است.
یک سؤال ، نسلی که فضای قبل از انقلاب را به یاد می آورد ، چه درصد از مردم؟ برای رسیدن به قاب منطقی چه باید کرد؟ اگر در جامعه نبود ، آب معدنی و نوشیدنی های گازدار سرویس می شد ، مجوز و نیروهای غیر مذهبی فعال نمی شدند ، دولت تحمل بیضوی و گلشی و دیگران را داشت … پس چرا انقلاب؟
چگونه این گیاه محترم نسلی را که پس از انقلاب دو دهه پس از انقلاب متولد شده است توجیه می کند؟ آیا ما نمی گوییم که در تجدید اخلاق هستیم. و کجا باید گفت؟!
یوسفی گفت: این کارکنان محترم باید فیلیمو را برای تولید و ساترا برای تعامل ارزیابی کنند و خواستار همدردی بیشتری برای مدیران ساترا شدند ، اما در عین حال: اگرچه انتظار می رود مدیران فیلیو با اطلاع رسانی از آغاز این سریال (به شکل کتیبه ای ، مطلع شوند. ) و تأکید بر اصول تولید برای مقابله با ترس دیگران.
در حرف آخر ، این مستند آمده است: “Tassian” می تواند یک کار ارزشمند برای ارائه تاریخ معاصر ایران باشد و نباید از کارگردان این هنرمند ، دا تینا پاکران و مجموعه تولید و تولید او خسته شود.