تاریخ ثبت‌نام طرح جدید ایران‌خودرو مشخص شد

موفقیت


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با وعده انجام تعهدات اخیر این شرکت از برنامه ریزی برای ثبت طرح جدید فروش محصولات این شرکت خبر داد.

تاریخ ثبت نام طرح جدید ایران خودرو تعیین شد

روند کاهش تولید محصولات ایران خودرو و انجام نشدن به موقع 115 هزار تعهدی که در آخرین دور فروش محصولات این شرکت انجام شد، نگرانی های زیادی را مبنی بر عدم وعده های خوب این خودروساز به تعداد زیادی از خودروسازان برانگیخته است. مشتریان بر اساس آخرین اخبار از خودرو، علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو از ثبت طرح جدید فروش محصولات این شرکت در آینده نزدیک خبر داد و قول داد که این تاخیر را جبران و تا پایان امسال به تعهدات خود عمل کند. سال

ایران خودرو در نظر دارد تا پایان سال طرح جدید فروش محصولات این شرکت را آغاز کند

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به تاخیر 5 درصدی تولید محصولات این شرکت نسبت به سفارش های انجام شده در طرح اخیر فروش خودرو، گفت: این مشکل تا پایان سال و حدود 20 سال برطرف می شود. درصد افزایش تولید نسبت به شش ماه ما اولین بار از سال 1403 را تجربه خواهیم کرد.

علیمردان عظیمی با اشاره به موضوع ایفای تعهدات این شرکت در قالب طرح فروش گفت: معوقات ما تا ابتدای هفته گذشته حدود 14 هزار دستگاه است و با توجه به تولید روزانه 2 هزار دستگاه، این 14 هزار دستگاه با تولید یک هفته ای از بین خواهند رفت. علاوه بر این، برنامه داریم که تیراژ تولید روزانه را به 2350 دستگاه برسانیم.

به گفته وی، در دور گذشته 115 هزار دستگاه خودرو فروخته شده و تمامی آنها تا پایان سال تحویل خواهد شد عظیمی همچنین درباره پذیرش خودروهای برقی در طرح فروش اخیر این شرکت گفت: 71 هزار نفر برای خودروهای برقی ثبت نام کرده اند. برخی پول خود را واریز کردند و خودروی خود را دریافت کردند. حدود 3800 خودروی برقی آزاد شد که 71000 نفر درخواست ثبت نام کردند.

وی در ادامه از اجرای طرح فروش محصولات جدید این شرکت تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: قرار است تا پایان سال آینده برنامه فروش بهار و تابستان سال آینده داشته باشیم و تمامی محصولات ارائه شود.

آمار قبولی دور اول فروش خودرو ریرا

مدیرعامل ایران خودرو همچنین از اولین دور عرضه اولین کراس اوور ملی با نام ریرا خبر داد: بیش از 850 هزار متقاضی برای این خودرو ثبت نام کرده اند. نزدیک به 10 هزار دستگاه از این محصول را برای تحویل تا پایان سال پذیرفته ایم و این 10 هزار دستگاه قطعا تا پایان سال به صاحبان آنها تحویل داده می شود.

به گفته علیمردان عظیمی، تیراژ تولید خودروهای ریرا در سال آینده قابل افزایش است و به این ترتیب شاهد افزایش چشمگیر در بخش تولید و عرضه خواهیم بود. این اقدام در راستای پاسخگویی به تقاضا و استقبال مردم از محصولات داخلی خواهد بود. مدیرعامل ایران خودرو در رابطه با شبهات مطرح شده مبنی بر سود کلان ایران خودرو از حساب های این نمایندگی اظهار داشت:

در ابتدا باید گفت در این ثبت نام ها هیچ پولی به حساب ایران خودرو واریز نشده است. ثانیاً، در بحث حساب وکالتی، هیئت رقابت و قوانین و مقررات ما را ملزم به داشتن حساب وکالتی از متقاضی کرد، اما نه یک ریال از وجه وکالتی به حساب ایران خودرو واریز شده، نه یک ریال مزایا و سود به ایران خودرو داده شد.

عظیمی ادامه داد: این پول در حساب خود مردم بوده است. از بانک ها هم بپرسید این پول از حساب وکالتی از حساب وکالتی مردم برداشت می شود یا خیر؟ حتی بانک ها هم به مردم وام دادند، بنابراین من سود ایران خودرو از وجوه بلوکه شده را کاملا تکذیب می کنم. این حساب تحت هیچ شرایطی به حساب ایران خودرو واریز نشده و تسهیلاتی به ایران خودرو داده نشده است، این وجوه صرفاً در بانک ها تخصیص داده شده است تا مشخص شود مردم واقعاً نامزد هستند و توانایی خرید خودرو را دارند.

مزیت روش جدید فروش محصولات ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو در خصوص روش جدید فروش محصولات این شرکت و تفاوت آن با روش فروش در قالب سیستم یکپارچه، گفت: در فروش یکپارچه هم حساب وکالتی و هم قرعه کشی انجام می شد، اما خودروی واگذار شده برای مدت نامعلوم و نامشخصی در دست خریداران است و حتی مشخص نبود این خودروها تولید خواهند شد یا خیر. اما در روش جدید فروش محصول، بر اساس توانمندی و کمیت طرح تولید به متقاضیان خودرو اختصاص می‌یابد.»

علیمردان عظیمی همچنین افزود: ممکن است برخی افراد دیگر تا پایان سال بتوانند خودرو بخرند، چرا این حق را از آنها سلب می کنیم؟ مثلاً در آن زمان ظرفیت سه ساله شرکت پیش فروش شده بود، اما در این مدت ممکن است عده ای شرط سنی را تکمیل کنند، پولشان تسویه شود، مدارکشان پر شود و چرا باید مستحق شوند. به افراد دیگری که می توانند سال آینده ماشین بخرند؟! ضمناً تعریف حساب نیابتی و انسداد وجوه، قوانین و مقرراتی است که اصلاً به خواست ایران خودرو و سایپا یا هیچ خودروساز دیگری نیست. بلکه قانون وجود دارد و ما ملزم به رعایت آن هستیم.

وی با اشاره به شکایت برخی از مشتریان مبنی بر پرداخت هزینه بیشتر برای خودروهای جایگزین، یادآور شد: طرح تعویض مختص سیستم یکپارچه بود. بسیاری از تعامل ایجاد شده در فروش یکپارچه بر اساس تولید ما نبود. همچنین من خودم در خصوص خودروی پارس به وزارت امنیت اعلام کرده بودم که قبل از رسیدن تیرماه 1402 به یک خودروی پارس متعهد شوند که متأسفانه تعهد انجام شد. به همین دلیل این طرح های جایگزین برای خودروهایی که به دلیل عدم رعایت استانداردهای 85 گانه یا توقف تولید و … امکان تولید نداشتند ایجاد شد.

اخبار گچت



Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *