مجله اینترنتی گیمیس

تحقیق و توسعه دیجی‌کالا در راستای ایجاد وفاداری مشتریان به برندها فعالیت می‌کند

خاورزاده معتقد است که روشهای سنتی سودآور هستند و ممکن است با آنچه در برخی موارد در بازار اتفاق می افتد سازگار نباشد. وی گفت: “ما مشتریانی داریم که به تعدادی از کالاهای ویژه احتیاج دارند و می توانیم این نیازها را در جستجوی آنها پیدا کنیم.” Digikala ، به عنوان بستری که روزانه این داده ها را بررسی می کند ، می تواند بینش هایی را برای تطبیق محصول خود با نیازهای مشتری فراهم کند. “این در نهایت باعث رضایت مشتری و فروشنده در بالاترین سطح خود خواهد شد.”

به گفته وی ، Digikala ADZ سالها تبلیغاتی در پلتفرم Digikala بوده است ، اما با ابزارهای جدیدی که برای اندازه گیری کیفیت تبلیغات طراحی شده است ، به همراه سایر ابزارهای تحقیق بازار ، این می تواند بهینه ترین راه باشد.

تمرکز سرویس ED Crack بیشتر روی تبلیغات است ، اما علاوه بر تبلیغات ، سرویس تحقیقات بازار الگوی رفتار مصرف کننده در بستر DJKALA را بررسی می کند. این سرویس داده های موجود در کالاهایی را که خریداران می سازند ، ویژگی ها و حساسیت آنها نسبت به قیمت گذاری خود را بررسی می کند.

جدید رامین هاورزاد. ، مدیر -عمومی تیم استراتژی و بازاریابی Digikala

وی درباره انتخاب نمونه های تحقیق می گوید: “هر کار تحقیقاتی نمونه ای دارد زیرا ما کل جامعه را زیر سوال نمی بریم.” “Digikala سالهاست که به آنها دسترسی دارد و از محرمانه بودن مصرف کننده محافظت می کند و می تواند علاوه بر این که آنها را در زیر سؤال ببرد ، رفتار آنها را اندازه گیری کند.”

خاورزاده معتقد است که تعادل و نسبت نمونه گیری مهمترین اصول برای جمع بندی این نمونه از جامعه است. وی می گوید: “ما از راه هایی برای دریافت داده های تمیز استفاده می کنیم ، آن را به درستی فیلتر می کنیم و مطمئن می شویم که داده ها صحیح هستند.” “با این روش ها می توانیم نتیجه درستی را بدست آوریم.”

به گفته کارگردان -عمومی استراتژی Digikala و تیم بازاریابی ، همه این مشکلات در مدل های هوش مصنوعی گنجانده شده است. در مرحله اول ، مشتریان طبقه بندی می شوند و از روشهای مختلف هوش مصنوعی استفاده می کنند تا از دقت بالایی برخوردار باشند. از روشهای تحلیلی مانند سری زمانی و سایر روشهای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می شود.

وی می گوید: “بسیاری از مصرف کنندگان در ایران وجود دارند که ممکن است نتوانند کالاهای مورد نظر خود را در بین کالاها در Digical پیدا کنند.” این محصول ممکن است بعد از تماشای یک سری از کاربران در دسترس نباشد. به طور طبیعی ، فروشندگان پس از شناسایی این جای خالی در بازار به بازار می آیند. “در نتیجه ، فرصت های فروش مبتنی بر رفتار مصرف کننده است.”

فرصت های فروش مبتنی بر رفتار مصرف کننده است

خاورزاده ، برای شعار کمپین Digikala ADZ ، که راه حل ها را به سه دسته تقسیم می کند: “فرصت ها را پیدا کنید” ، “آزمایش ایده ها” و “تحقیقات بازاریابی” ، می گوید: “آزمایش ایده ها این است که شما با ایده ای برای هر کمپین می روید. به عنوان مثال ، با یک پرچم پیامی برای مخاطب دریافت خواهید کرد ، اما مشخص نیست که این پرچم پیام مناسبی خواهد داشت. “این بسیار مهم است و باید ابزاری برای اندازه گیری آن باشد.”

وی گفت: “همیشه تعدادی تعصب در ذهن مخاطب وجود دارد.” ذهن مخاطب نسبیت گرا است. وقتی می گوییم ایده های شما را اندازه می گیریم ، این بدان معنا نیست که ما ایده ای را برای کاربر قرار داده و از پیامی که دریافت می کنند سؤال می کنیم. رفتار کاربر با ابزارهای آنلاین می تواند به طور کامل به شما بگوید که آیا این پیام منجر به خرید یک محصول شده است یا خیر. “

مدیر استراتژی Digikala و تیم بازاریابی برای بخش سوم این کمپین می گوید: “بخش سوم ما در مورد تحقیقات بازاریابی طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهیم.” رفتار مصرف کننده نسبت به محصول از نظر قیمت ، بسته بندی ، ارتقاء در مکان های مختلف و غیره.

به گفته وی ، با گذراندن دوره بررسی سنتی بازار ، مشتریان دیگر نمی پرسند که دلیل خرید یک محصول رنگ یا قیمت آن است ، زیرا احتمالاً پاسخ مشتری دقیق نیست. هاوارزاد می گوید: “ابزارهای زیادی وجود دارد که این تعصب را کاهش می دهد.” به عنوان مثال ، آنها دو سناریو را در برابر کاربر قرار دادند تا یکی از آنها را انتخاب کنند. “با تغییر متغیرهای مختلف در این سناریوها ، می توان فهمید که دلیل انتخاب هر محصول چیست.”

مدیر کل تیم بازاریابی و بازاریابی Digikala می گوید سرویس تحقیقات بازار Digikala مراحل مختلفی دارد. به عنوان مثال ، شناسایی چت و روند بازار می تواند برای هر فروشنده مورد استفاده قرار گیرد و قیمت آن با کمترین روش ممکن بهینه شود.

وی ادعا می کند که سرویس تحقیقات بازار Digikala EDS بیشتر از تحقیقات سنتی بازار است. یکی از دلایل این امر ، دسترسی به نمونه است ، زیرا با ابزارهای جدید خیلی سریعتر اتفاق می افتد. به گفته خاورزاده ، فروشندگان Digikala اولین مشتریان این سرویس هستند و از نیاز کاربران آگاه هستند.

سرویس تحقیقات بازار Digikala ADZ از تحقیقات سنتی بازار قیمت بیشتری دارد.

به گفته وی ، هدف نهایی این سرویس ارائه تصمیماتی است که مشتری به برند وفادار باشد و آن را تبلیغ کند. مدیر تیم بازاریابی و بازاریابی Digikala معتقد است که آنها احتمالاً در آینده نزدیک به این هدف دست می یابند و زیرساخت هایی را برای فروشندگان و مارک هایی فراهم می کنند که می توانند آن را اندازه بگیرند.

خاورزاده مزیت رقابتی Digikala Adz را بزرگترین قیمت ، دسترسی و زمان در جهان توصیف می کند. وی می گوید: “اگر شما در فرایند بررسی بازار هستید ، هیچ یک از شرکت های بزرگ خارجی احتمالاً بازار ایران و رفتار مصرف کنندگان ایرانی را شناسایی نمی کنند.” علاوه بر این ، هزینه های آنها خیلی زیاد است. “

او معتقد است که معرفی شرکت در بازارهای خارجی یا حداقل منطقه غیرقابل دسترسی نیست و این بستگی به توسعه خود Digikala دارد. خاورزاده ادامه می دهد: “سرویس تحقیقات بازار Digikala ADZ می تواند طی چند سال آینده به طور کامل خودکار شود. “این یک دنیای ایده آل برای من است که تمام این فرایندهای ابزارهای اطلاعاتی را داشته باشم.”

share this recipe:
Facebook
Twitter
Pinterest

Still hungry? Here’s more