تسلا اعلام کرده است که ماه آینده فروش خودروهای خود را در عربستان سعودی آغاز خواهد کرد. این تصمیم پس از سالها تنش بین مسک و مقامات سعودی گرفته شدند. اختلاف نظر ، که در سال 2 آغاز شد ، و تلاش های ناموفق ماسک خصوصی سازی تسلا. عربستان سعودی میزبان تسلا به عنوان بزرگترین بازار در خاورمیانه نیست ، اما این برند موفقیت قابل توجهی در امارات متحده عربی کسب کرده است.
تاریخ تسلا و عربستان سعودی در سال ششم آغاز شد. هنگامی که میلیاردر مشهور ادعا می کند که بودجه مورد نیاز برای خصوصی سازی شرکت تضمین می شود. این مورد شکایات سرمایه گذاران و ارتباطات عمومی با وی است یاسر الرامیرئیس صندوق سرمایه گذاری عمومی سعودی (PIF) رهبری می کند. با این حال ، روابط بین دو کشور سال گذشته بهبود یافته است و حضور ماسک در رویدادهای مهم سعودی نشان می دهد.
به گفته رویترز ، تسلا قصد دارد مراسم افتتاحیه ریاض خود را در 5 آوریل فاش کند و اتومبیل های برقی ، فناوری های انرژی خورشیدی ، سیستم های سایبری و یک ربات یک روبات را آشکار کند. فروشگاه های موقت این شرکت در ریاض ، جدا و دامام نیز از 5 آوریل کار خود را آغاز می کنند. طبق گفته تسلا ، این شرکت از 5 سالگی سرمایه گذاری بیشتری در عربستان سعودی خواهد داشت.
مقالات مرتبط:
در سالهای اخیر ، عربستان سعودی سرمایه گذاری شدیدی در صنعت خودروهای برقی از جمله حمایت از برند داخلی و سرمایه گذاری بیش از 1 میلیارد دلار در شفاف بوده است. البته ، اتومبیل های بنزین به دلیل پایین بودن قیمت سوخت و زیرساخت های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی کافی هنوز محبوب تر هستند.
تسلا وارد بازار سعودی می شود زیرا در اروپا 4.9 درصد کاهش یافته است زیرا اعتراض به سیاست های ماسک در ایالات متحده است. با این حال ، این ماسک یک مقامات مجدداً سعودی است ، از جمله حضور آن با یاسر المرامسکی و دونالد ترامپ در مسابقات UFC ، او پیشرفت خود را با عربستان سعودی نشان می دهد ، چیزی که می تواند به گسترش فعالیت تسلا در عربستان سعودی کمک کند.