دیوار در 421 شهر ایران فعال است و مردم از همه این شهرها می توانند آگهی ارسال کنند. در حال حاضر هر آگهی دهنده فقط در یک شهر می تواند آگهی خود را ثبت کند اما امکان مشاهده این آگهی برای تمامی کاربران دیوار در سراسر ایران وجود دارد. در واقع می توانید برای مشاهده تبلیغات یک محصول یا خدمات، هر تعداد شهر دلخواه را انتخاب و جستجو کنید. این ویژگی باعث شده که دیوار برون شهری باشد.
شهر اضافی روی دیوار به این معنی است که می توانید هر محصول، خدمات یا کالایی را برای فروش در سراسر ایران روی دیوار تبلیغ کنید. این ویژگی به ساکنان شهرهای کوچک اجازه می دهد تا از تبلیغات متنوع تری بازدید کنند. همچنین مصرف کنندگان در شهرهای بزرگ برای یافتن محصولات خاص به تبلیغات شهرهای کوچک مراجعه می کنند.
اما معمولاً کدام تبلیغات در شهرهایی غیر از شهر آگهیدهنده جستجو میشوند و تعداد بازدید از آگهیهای خارج از شهر (یعنی شهری غیر از شهری که بازدیدکننده آگهی در آن زندگی میکند) چقدر است؟
کاربران خارج از شهر؛ رفتار کاربر دیوار هنگام جستجو بین تبلیغات
کاربران معمولاً یکی از این سه راه را برای مشاهده تبلیغات مورد نظر خود انتخاب می کنند:
- آنها به دنبال اقامت خود در همان شهر هستند.
- آنها به دنبال شهر مقصدی غیر از شهر خود هستند.
- انتخاب آنها برای یافتن محصول یا تبلیغ مورد نظر بیش از یک شهر است.
بر اساس تجزیه و تحلیل رفتار کاربران، تقریباً دو سوم آنها فقط در یک شهر جستجو کردند تا آگهی مورد نظر خود را پیدا کنند. در بین کاربران یک شهر، 68 درصد شهر خود یا فقط یک شهر دیگر را برای مشاهده تبلیغات انتخاب کردند. بقیه کاربران تبلیغات مورد نظر خود را در چندین شهر جستجو کردند.
مصرف کنندگان در داخل و خارج از شهر خود به دنبال چه محصولاتی هستند؟
به طور معمول، دستههایی مانند املاک، مشاغل و خدمات در یک شهر جستجو میشوند و کاربران دیوار خود را در شهر خود جستجو میکنند. به عنوان مثال، کمتر از 10 درصد از کاربران در دسته املاک و مستغلات، آگهی های شهرهای دیگر را جستجو می کنند. بسیاری از این کاربران تنها به دنبال تبلیغات در شهری غیر از محل زندگی خود هستند. یعنی این کاربران به دنبال خانه یا ویلا برای سفر چند روزه در شهر مقصد متفاوت با شهر محل زندگی خود هستند.
دو دسته ما «وسایل نقلیه» و «ماشینآلات صنعتی» غیر محلیترین آگهیهای روی دیوار هستند که تقریباً 50 درصد بازدیدکنندگان آنها از شهرهایی غیر از شهر آگهیدهنده میآیند. با توجه به قیمت این دو دسته از کالاها، هزینه جابجایی و سفر به شهر آگهی دهنده نسبت به قیمت کالا ناچیز است. به همین دلیل، مردم ترجیح می دهند شهرهای مختلف را جستجو کنند تا بهترین قیمت را پیدا کنند و بهترین گزینه را انتخاب کنند – حتی اگر از محل زندگی خود دور باشند.