مجله اینترنتی گیمیس

خودروسازان پسته‌فروش آجیل را گران کردند!

Fars News گفت: قیمت آجیل زیر سر تولید کنندگان خودرو است.

به گزارش خبرگزاری ، ورود اتومبیل به بازار آجیل و آجیل در آستانه اسم. این شرکت ها که به دلیل کمبود ارز به تجارت غیر خاص تبدیل شده اند ، با فروش یکپارچه و از دست دادن مشتریان خارجی ، قیمت بازار داخلی به شکل شم را افزایش داده اند.

در آستانه نوروز 2 ، بازارهای آجیل و آجیل قیمت های قابل توجهی را افزایش می دهند و سوابق یک و بیشتر را دارند. یکی از عوامل مؤثر در این افزایش قیمت ، ورود شرکت های خودرو در زمینه صادرات پسته است که به دلیل عدم تجربه در این زمینه ، تأثیر منفی بر بازار داخلی و خارجی این محصول داشته است.

ورود به خودروسازان در صادرات پسته

براساس این گزارش ها ، برخی از شرکت های اتومبیل برای تحویل ارز مورد نیاز برای واردات قطعات ، پسته را صادر کرده اند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت که خودروسازان سال گذشته 25 میلیون دلار صادر کرده اند.

اما عدم رعایت استانداردهای بین المللی منجر به بازگشت بارهای ایرانی از پسته از بازارهای اروپا شده است. Gholamreza Khodami ، رئیس اتحادیه فروشندگان و آجیل آجیل و آجیل تهران ، گفت که صادرات پسته از خودروسازان 5 ٪ هزینه آجیل و آجیل را افزایش داده است.

تأثیر منفی بر بازار داخلی

ورود غیرقانونی به صادرات پسته ، علاوه بر ایجاد نوسانات قیمت ، منجر به از بین رفتن مشتریان قدیمی و بازارهای پایدار شده است. عدم رعایت استانداردهای لازم در فرآیند صادرات منجر به کاهش اعتماد به نفس خریداران خارجی در محصولات ایران شده است و در نتیجه بر بازارهای بین المللی تأثیر می گذارد.

آمار تولید و صادرات پسته

طبق آمار موجود ، سالانه حدود 6000 تن پسته سالانه در کشور تولید می شود که از این تعداد فقط 6000 تن مصرف می شود. این بدان معنی است که حدود 5 ٪ از تولید پسته در کشور به صادرات اختصاص داده شده است.

تأثیر بر قیمت های داخلی

افزایش صادرات غیر ضروری و غیر تخصصی پسته از شرکت های خودرو باعث کاهش بازار داخلی و افزایش قیمت ها شده است. Alireza Arzani Moghani ، رئیس گروه کاری ایران آجیل و آجیل ایران ، اعلام کرده است که قیمت پسته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5 ٪ افزایش یافته است.

تصمیم

محدودیت صادرات از شرکتهای غیرمجاز: ضروری است که آژانس های نظارتی صادرات محصولات کشاورزی را به شرکت های تخصصی و باتجربه محدود کنند تا از مشکلات کیفیت و بازگشت بارها جلوگیری کنند.

توسعه استانداردهای صادراتی ، تعیین و اجرای استانداردهای دقیق برای صادرات پسته می تواند منجر به بهبود کیفیت محصولات و افزایش اعتماد به نفس خریداران خارجی شود.

حمایت از تولید کنندگان محلی با ارائه پشتیبانی مالی به کشاورزان و تولید کنندگان پسته می تواند تولید را افزایش داده و کیفیت محصول را بهبود بخشد.

علاوه بر این ، با توازن صادرات و برآورده کردن نیازهای داخلی ، می توان از افزایش غیر ضروری قیمت های داخلی بازار جلوگیری کرد.

دور

share this recipe:
Facebook
Twitter
Pinterest

Still hungry? Here’s more