دستورالعمل فروش اینترنتی نان ابلاغ شد؛ نانوایی‌ها باید به سیستم نوبت‌دهی مجهز شوند

موفقیت


موضوع عرضه آنلاین نان از طریق بسترهای آنلاین مدتی است که با حاشیه هایی همراه بوده است. مرکز توسعه تجارت دو هفته قبل از نگارش دستورالعمل فروش اینترنتی نان خبر داد و اعلام کرد این دستورالعمل در مرحله تصویب و ابلاغ است.

ادامه مطلب

این کد هم اکنون به طور موثر تصویب شده و اتاق اصناف طی اطلاعیه ای دستورالعمل فروش اینترنتی نان را به اصناف ابلاغ کرده است. این دستورالعمل با هدف ساماندهی فروش غیر حضوری و اینترنتی نان از طریق بسترها و فروشگاه های آنلاین و فروش تلفنی تدوین شده است.

اتاق اصناف همچنین اعلام کرد دستورالعمل فروش اینترنتی نان مصوبه جلسه کارگروه تنظیم بازار است که در تاریخ 23 اسفند 1302 ابلاغ شده است و مواد و بندهای مختلف این سیاست به صورت آزمایشی برای مدت 10 سال ارائه می شود. حداکثر تا سه ماه و پس از آن در نهایت اجرا خواهند شد.

در این مصوبه ابتدا بستر فروش اینترنتی نان تعریف شده است: «سکوی فروش غیرشخصی نان به معنای بنگاه اقتصادی با مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح است که بستر مناسبی برای نمایش واحدهای تولید نان و محصولات عرضه شده است. توسط آنها، ثبت سفارش خرید، بسته بندی، رهگیری تضمین سفارش و تحویل نان به مشتریان است.

در این بخشنامه که در 11 ماده جمع آوری و تصویب شده است، سکوها موظف به ارائه شماره پایانه نانوایی، قیمت نان، نوع نان، وزن چانه یا نان، سرعت و حجم انواع کالاها و خدمات جانبی و اطلاعات کامل برای صورتحساب الکترونیکی و اطلاعات مربوط به تضمین تحویل، تحویل محصول و بازخورد خرید مشتریان نانوایی های ثبت شده در پلت فرم آنها.

قیمت و وزن نان چگونه تعیین می شود؟

در ماده 3 این سیاست آمده است که قیمت و وزن نان عرضه شده توسط نانوایی های یارانه ای به دو صورت قابل تعیین است:

  • طبق فهرست بهای مصوب: یعنی نانوایی های درج شده در سکوها باید از نظر وزن (ریش/نان) و قیمت آن مطابق با لیست قیمت مصوب اعمال شده در سامانه هوشمند باشند.
  • رقابتی: به این ترتیب نانوایی های فهرست شده در پلتفرم ها مجاز هستند به صورت رقابتی نان، خمیر و آرد را در محدوده قیمتی تعیین شده قیمت گذاری کنند.
  • در ماده 4 نیز هزینه هایی از قبیل افزودنی نان، خدمات فروش اینترنتی، بسته بندی و حمل و نقل ذکر شده است که باید با توافق پلت فرم و نانوا تعیین شود. در این مقاله آمده است:

    «درصد و مقدار افزودنی‌های نان (کنجد، سبوس و سبزیجات مختلف)، هزینه خدمات فروش غیر حضوری، هزینه بسته‌بندی و هزینه حمل و نقل و تحویل نان با توافق نانوا و سکو قابل تعیین است. به طور واضح و جداگانه در فاکتور فروش الکترونیکی درج شده است.

    البته در تبصره این ماده توضیح داده شده است که سقف تعرفه انواع الحاقیه ها و خدمات پلت فرم (بسته بندی، حمل و نقل و …) با پیشنهاد اتاق اصناف شهرستان و تصویب کمیسیون نظارت بر شهرستان ها تعیین می شود. .



    Source link

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *