در دنیای پرشکوه امنیت سایبری و آزمون کلان ، یک معامله 2 میلیون دلاری بین شرکت معروف سایبری امنیت ، CrowdStrike و فروشنده بزرگ نرم افزار دولتی ، Carahsoft Technology Corp ، برای تهیه ابزارهای امنیتی (IRS) اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) قرار داده شده است.
زمان قرارداد که در سه ماهه آخر سه ماهه سوم سال امضا شد ، اولین زنگ هشدار را صدا کرد. اندازه رقم معامله به گونه ای بود که می توانست نقش تعیین کننده ای در تحقق انتظارات مالی وال استریت برای Corodostraik داشته باشد. در حالی که Krodasterick قاطعانه از سلامت حسابداری معامله دفاع می کند ، اظهارات اداره امور مالیاتی ایالات متحده حتی چنین قراردادی را نادیده نمی گیرد ، آنها یک معما پیچیده را در بازرسان قرار می دهند.
وزارت دادگستری ایالات متحده و وزارت دادگستری ایالات متحده در حال بررسی این پرونده هستند. آنها مصاحبه و اسناد مرتبط را با کارمندان Corodostraik و IRS جمع می کنند تا مشخص کنند آیا IRS واقعاً این نرم افزار را خریداری کرده است یا خیر. پس از اعلام معامله درآمدی ، سهام Corodostraick با یک جهش 5 ٪ روبرو شد و مدیرعامل این شرکت آن را “پیروزی بزرگ هشت و در بخش دولتی” ذکر کرد.
چند ماه بعد ، Corodostraick ناگهان حدود 5 میلیون دلار از درآمد سالانه خود حذف کرد و این قانون غیر منتظره را به “حق انتقال توزیع کننده فدرال” نسبت داد. این عمل شگفت انگیز و مشکوک به جای از بین بردن ابهامات ، سایه شک و تردید را به شدت بیشتر کرد و سؤالات جدی تری در مورد ماهیت واقعی معامله بحث برانگیز ایجاد کرد.
مقالات مرتبط
به گفته مشاوران برجسته فناوری اطلاعات ، این نوع معاملات شتاب در طولانی مدت نه تنها باعث ایجاد مشکلات مالی جدی برای شرکت ها می شود. اخیراً ، آنها به اعتبار و استقبال آنها نیز آسیب می رسانند. در حالی که برخی از فروش ها ممکن است مقصر اصلی این تخلفات باشد ، کارشناسان تأکید می کنند که ریشه این مشکلات به مشکلات رهبری در سازمان ها باز می گردد. فشار برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت و وسوسه گمراه کردن سرمایه گذاران می تواند اخلاق حرفه ای را به حاشیه رانده و عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.
طبق گزارش بلومبرگ ، این پرونده دوباره فشار غالب را نشان می دهد که برای شرکت های فناوری برای بستن قراردادها در پایان هر سه ماه است. بعضی اوقات این رقابت شدید برای دستیابی به اهداف فروش شرکت ها منجر به تاکتیک های غیراخلاقی و حتی غیرقانونی می شود. تخفیف های اغوا کننده و قابلیت های استثنایی خریداران را به تصمیم گیری عجولانه و متعهد به خرید محصولاتی که ممکن است به درستی مورد استقبال قرار نگیرند ، سوق می دهد.