شما ممکن است محصولی از Digikala را تجربه کرده باشید و وقتی به شما رسیدید ، فهمیدید که این محصول اصلی نیست. این یکی از خوش شانس های شما است که شما جعل جعلی را درک کرده اید ، چیزهای زیادی وجود دارد که مشتری حتی متوجه نشده است که این کالاهایی است که پول زیادی را پرداخت کرده است.
تشخیص دهید که آیا یک محصول نادرست است یا اصلی ، گاهی اوقات کار دشواری است. به خصوص در دسته کالاهای دیجیتال. آنها معمولاً توسط کسانی که متخصص هستند پیدا می شوند و در منطقه دست دارند.
فقط کافی است روی رسانه های اجتماعی کلیک کرده و به دنبال کلماتی مانند “کالاهای تقلبی” یا “کالاهای تقلبی” باشید تا تعداد زیادی از نظرات که تجربه ناخوشایندی در خرید Digikala داشته اند ، برای شما به ارمغان بیاورد.
بررسی این نظرات نشان می دهد که در سالهای مختلف یک مدل مکرر دارد ، اما تکرار نشان می دهد که Digikala نتوانسته است با این مشکل مقابله کند.
کاربر X را نوشت: Digikala هیچ نظارت بر فروشندگان ندارد.
و دیگری نوشت: “Digikala برای ارسال کالاها و اجساد و نظارت بر کالاهای ارسال شده کافی است … فروشنده به خودش اجازه می دهد تا جعبه را برای ارسال محصول بفرستد و دی جی در پایان می گوید که این چیزی در وسط مردم نیست.
ما از کمتر از شش ماه دو چیز در زومیت داشتیم:
هدست های بلوتوث اپل AirPods Pro 2nd Generation 2023 Type-C را با قیمت 5 میلیون دلار از Digikala خریداری کردند. محصول ارائه شده صحیح به نظر می رسید و اگر هیچ کس دیگری در جعل آن شک نکرد. وقتی با فروشنده تماس گرفتیم ، وی گفت که این مبلغ بازگردانده می شود و ما کالا را دریافت می کنیم. اگرچه این پول در آن زمان بازگردانده شده بود ، اما آنها هنوز چند ماه به تقلبی کالا نرسیده اند.
دوم خرید تعدادی از مکان های برند نیلپر از Digikala ماه گذشته است. پس از ورود کالا ، صندلی ها روشن کردند که جعلی هستند. اما تولید کننده کلاهبرداری تمام جزئیات اصلی این برند را مشاهده کرده بود. حتی یک راهنما نیز وجود داشت ، اما کافی بود که جزئیات را از نزدیک مشاهده کنیم تا دریابیم که تمام مواد سازنده نه تنها صندلی و پوشش هستند بلکه همان راهنما هستند.
براساس آخرین گزارش سال ، Digikala در سال 2 فعالیت می کند ، Digikala میزبان بیش از 1.5 میلیون کالای مختلف است و 6،800 همکار از فروشنده و آمار می گویند که تعداد فروشنده در مقایسه با سال گذشته بیش از 5 درصد افزایش یافته است ، اما نظارت است؟
براساس این گزارش ، تلفن همراه در راس جستجوی سال گذشته Digikala است و به دنبال آن یک ساعت هوشمند ، هوا ، ساعت ، بلندگو و بدون دست است که همه این کالاها هستند که به اصالت تخصصی نیاز دارند.
گفته می شود که بیش از 5 ٪ شکایات مشتری مربوط به این کالاهای دیجیتال و لوازم جانبی آنها است. این فقط درصدی است که مردم شکایت می کنند ، در غیر این صورت برخی از مشتریان مشکل فروشنده را حل می کنند و پول را برمی گردانند. حتی سایر محصولات کار ساده ای برای یافتن اصالت نیستند. از جمله لوازم آرایشی
وی می نویسد: “تجربیات خرید Digikala من خوب و رضایت بخش بود ، اما در رابطه با سلامت خارجی و محصولات آرایشی ، من مشکل نشت کالاهای جعلی و منقضی شده را داشتم.” در موارد قبلی ، برچسب اصالت محصول به عنوان یک کل کالاهای جعلی و جعلی ارسال شده و کد 2 -zigen ساخته شده است. البته درخواست مرجع در همه موارد پذیرفته شد و کالاها را برگرداند. در حالت دوم ، برچسب جعلی نبود ، اما تاریخ برچسب اصالت دستکاری (البته خالص و غیرقابل تصور با چشم غیر مسلح) صحیح بود ، اما کد 2 -سیگار صحیح بود و پس از اتمام چک 4.3! … Digikala به عنوان یک بستر متقابل باید نقش و مسئولیت خود را بپذیرد و با فروشگاه های “بی شمار” متخلف مقابله کند. “من توصیه می کنم هنگام خرید محصولات مشابه Digikala ، برچسب را برای اصالت بررسی کنید.”
نکته عجیب در مورد Digikala این است که مردم در بخش نظر برخی از کالاهای جعلی به محصولات جعلی اشاره کرده اند. اما کالاهای تقلبی هنوز فروخته می شوند.
در حالی که Digikala دارای صفحه ای در سایت خود است ، برای شناسایی محصول اصلی و غیر مرتبط با آن کافی نیست. براساس گزارش سالانه Digikala ، کاربران 5 تا 6 سال سن دارند و طیف گسترده ای از افراد با مشاغل مختلف و سواد و تحصیلات مختلف دارند. این سوالی نیست که همه کاربران Digikala تکنیک های کلاهبرداری را می شناسند و می توانند کالاهای تقلبی را از این اصل شناسایی کنند.
رهبران Digikala همیشه گفته اند که سیاست فروش کالاهای اصلی و دریافت اعتماد به نفس مشتری در صدر امور آنها است.
Homa Maqiyasi ، مدیر عامل شرکت Digikala’s Client Experience ، در مصاحبه ای با Zoomit گفت که Digikala در ابتدا اصالت این محصول را قرار داده و سعی در جلوگیری از برچسب های استاندارد مانند “سیب سبز” برای محصولات حساس ، از جمله چک های فیزیکی در انبارها دارد و به برچسب های استاندارد مانند “سیب سبز” نیاز دارد. حساسیت خاصی به دسته هایی مانند لوازم آرایشی و دیجیتال وجود دارد که تمایل به ارائه کالاهای تقلبی دارند ، اما حجم زیادی از سفارشات روزانه گاهی اوقات چالش هایی را ایجاد می کند.
در پاسخ به سوالی در مورد مسئولیت حقوقی و اخلاقی Digikala به عنوان یک بازار ، این مقیاس تأکید کرد که این پلتفرم مسئول جبران خسارت کامل مشتریان است ، حتی اگر توسط شرکت های متصل مانند فروشنده نقض شود.
مدیر Digikala ، با این حال ، می گوید: “DJ Commodity تمام درخواست های جعلی را که از زمان خرید توسط مشتریان ثبت شده است بررسی می کند یا کالاها را با قیمت بازار جایگزین می کند.
وی به مجرم گفت كه بخشی از بار پیشگیری به فروشندگان منتقل شده است و آنها موظفند با آموزش كامل و جرایم پله ، از جمله مجازات های پولی تا زمان همکاری ، استانداردهایی را رعایت كنند.
این مقیاس همچنان به فرآیندهای نظارت بر مشتری اشاره دارد و می گوید Digikala از فیلترهای اولیه به عنوان بررسی اسناد اصالت و سایر الگوریتم های پیشرفته استفاده می کند ، اما به دلیل پیچیدگی بازار ایران و حجم زیاد معاملات ، گاهی اوقات ، با وجود همه این نظارت ها ، فیلترها می توانند کمی باشند. نکته این است که بعضی اوقات برخی از فروشندگان می توانند کالاهای تقلبی را به طور غیر ارادی تحویل دهند زیرا خودشان از زنجیره تأمین نمی دانند.
این سنگ تأکید می کند که پس از طرح شکایت ، جبران خسارت به طور کامل و رضایت مشتری همیشه اولویت است.
در پاسخ به سؤالی در مورد تعداد شکایات مربوط به کالاهای تقلبی ، مدیرعامل Digikala از تجربه مشتری می گوید درصد این شکایات کم است ، به عنوان مثال ، هر 6000 کالای فروخته شده ، به احتمال زیاد 1.5 است. این آمار در مقایسه با استانداردهای جهانی قابل قبول است ، اما هدف Digikala کاهش چشمگیر است.
در مورد استفاده از این فناوری برای شناسایی کالاهای تقلبی ، وی می گوید سیستم عامل های جهانی مانند آمازون از الگوریتم های پیشرفته قیمت استفاده می کنند ، اما این مورد در ایران اینگونه نیست و این کاربرد کامل این الگوریتم در ایران را مورد اختلاف قرار می دهد.
وی همچنین در مورد استفاده از فن آوری های جدید گفت ، ما از داده های کاربران ، دیدگاه ها و گزارش های آنها برای مشاهده مدل ها و ابزارهای مشاهده ما ، از جمله پردازش کالاها در انبارها و نظارت بر کالاهای کالا و استفاده بیشتر از هوش مصنوعی استفاده می کنیم.
وی همچنان به چالش های بازار ایران اشاره کرد و گفت: “برخی از کالاها در بلغارستان یک برند نیستند ، اما مشتری بر اساس انتظارات خود آنها را جعل می نامد.
در پایان چشم انداز ، این سنگ این چشم انداز را توصیف می کند و می گوید که Digikala به دنبال راه حل هایی است که امکان تقلبی کالاها را به صفر می رساند ، اما بازار ایران پیچیدگی خاص خود را دارد ، اما هنوز هم از تجربه جهانی و استفاده از راه حل های پیشرفته برای تقویت اعتماد مصرف کنندگان الهام گرفته است.
- آیا شما نیز سعی کرده اید کالاهای تقلبی را از Digikala خریداری کنید؟ اگر دارید ، بیایید آن را با ما به اشتراک بگذاریم.