با افزایش رقابت در اینترنت ماهواره ای ، Starlink متعلق به آن است مسک رقبای جدید با چالش های جدی روبرو هستند. Spacesel ، یک شرکت برگشتی که وارد بازار برزیل شده است ، اخیراً وارد بازار برزیل شده و قصد دارد فعالیت های خود را در بیش از 5 کشور جهان گسترش دهد. این شرکت می خواهد با پرتاب هزاران همراه با Starlink رقابت کند.
در همین حال برزیل با پروژه Kuyper جف بیزوس و کانادا Telesat با همکاری با رقبای Starlink برای ارائه اینترنت ماهواره ای در مناطق از راه دور و بحران مذاکره کرده است. این مذاکرات نشان دهنده گسترش رقابت جهانی در اینترنت ماهواره ای است.
به گفته رویترزStarlink بیش از 5 ماهواره در مدار پایین (LEO) از سال 4 منتشر کرده است که بیشترین تعداد ماهواره در مقایسه با سایر رقبا است. این ماهواره ها اینترنت بالایی را برای مناطق دور افتاده ، کشتی ها و ارتش ارائه می دهند. با این حال ، Spaceil برنامه ریزی شده است تا شماره ماهواره خود را به 6000 واحد در سال افزایش دهد.
رقبای Starlink چینی ، به ویژه Spaceil ، یک هدف بزرگ دارند و می خواهند با انتشار چندین ماهواره در مدار پایین ، تسلط Starlink را ایجاد کنند. این شرکت اعلام کرده است که امسال 5 ماهواره را منتشر خواهد کرد و به 5000 واحد رسیده است.
مقالات مرتبط:
چین در تلاش است تا با گسترش فناوری فضایی خود و توسعه شبکه های ماهواره ای اقتصادی و کم ، شکاف فناوری خود را با رقبای غربی کاهش دهد. در همین راستا ، چین در سن 5 سالگی رکورد جدیدی را در ثبت اختراعات ماهواره ای فناوری تعیین کرد و سعی در گسترش اینترنت ماهواره جهانی از طریق پروژه هایی مانند Chianfan دارد.
افزایش مسابقات ماهواره ای اینترنتی باعث ترس در بین سیاستمداران غربی شده است. آنها نگران این هستند که گسترش نفوذ چین در این بخش به احتمال زیاد منجر به گسترش سانسور اینترنت و کنترل بیشتر بر پکن بر فضای دیجیتال جهان خواهد شد. در چنین شرایطی ، Starilink هنوز یکی از اصلی ترین بازیکنان اینترنت ماهواره ای است.