آرم شناخته شده یک برند درست مانند چهره قدیمی دوستی در ذهن ما حک شده است. اما در دنیای سریع و همیشه در حال تغییر فناوری ، مارک ها فراتر از نام ، آرم یا حتی مجموعه ای از محصولات به عنوان یک موجود زنده می روند یا به دلیل گیج کننده رقابت محکوم می شوند.
با این حال ، شرکت های مالش فقط از طریق یک تغییر آرم ساده نیستند: این فرایند استراتژیک باید بیانیه ای کامل و جدید در مورد هویت جدید شرکت بیان کند. از ارزش آن تا راه آینده ایجاد می کند. در شرایط خاص و حساس در بازار یا قرار گرفتن در معرض نوظهور یا برعکس ، در هنگام رکود اقتصادی و چالش. بازیابی ابزاری اساسی برای بقای شرکت ها است.
بیایید تاریخچه شرکت یاهو را مرور کنیم:
در دهه 1980 ، یاهو حاکم اینترنت بود. میلیون ها کاربر روز خود را با یاهو پورتال شروع کردند و ایمیل خود را به ایمیل های خود ارسال کردند ، اخبار را چک کردند و در سوالات و پاسخ های پاسخ های یاهو شرکت کردند. یاهو دنیای کوچکی را برای خودش ایجاد کرده بود و طرفداران وفادار داشت ، اما او درست وقتی مجبور شد با تغییرات فعلی سازگار شود.
با ظهور Google و هنگامی که مفهوم جستجوی اینترنت رنگ متفاوتی پیدا می کند ، یاهو تصمیم گرفت هویت قبلی خود را حفظ کند و بازی را از دست بدهد. وقتی فیس بوک دوره جدیدی از ارتباطات بود ، این شرکت هنوز به پایان رسید.
حقیقت تلخ این بود که بسیاری از مارک هایی که زمانی به موفقیت یاهو نگاه می کردند دوباره بازآفرینی می شدند و به مسیرهای جدید می رفتند ، اما شرکت محبوب هرگز به طور عادلانه ریبند نبود و رهبران آن هرگز اعلام نکرده بودند: “این دیگر قدیمی نیست.”
در مقابل ، اپل ، هنگامی که یک شرکت رایانه ای به نام Computer Company ، با راه اندازی iPad ، iPhone و iPad فعالیت های خود را به سایر محصولات مصرفی گسترش داده و به یکی از با ارزش ترین مارک های جهان تبدیل شده است.
تغییرات در هویت در دنیای فناوری معمولاً به دلایل مختلف اتفاق می افتد: گاهی اوقات یک شرکت به حدی رشد می کند که هویت قبلی آن دیگر با فعالیت های قبلی خود مطابقت ندارد. گاهی اوقات تغییر مناظر و انتقال به فن آوری های جدید نیاز به نیاز به تعریف مجدد برند دارد و گاهی اوقات توسعه مدل های تجاری به حدی عمیق است که شرکت باید بهبود یابد.
تصویر موفق باید در کلیه جنبه های روابط مشتری منعکس شود و می تواند آینده یک شرکت را تغییر دهد یا در صورت استفاده نادرست به برند آسیب برساند. برخی از شرکت ها نیاز به این تغییر را به موقع تأیید می کنند و چهره جدیدی را به جهان معرفی می کنند. برخی دیگر هویتی را که درخشان بود درک می کنند و چگونه آنها را فراموش می کنند.
ما را دنبال کنید تا برخی از مشهورترین مارک های دنیای فناوری را ببینید.