به گزارش ورج، زوم که در دوران همهگیری کووید به عنوان نامی آشنا در زمینه ویدئو کنفرانس شناخته میشد، اکنون به دنبال تغییر مسیر خود برای تبدیل شدن به یک پلتفرم کامل برای کار مبتنی بر هوش مصنوعی است. این شرکت با تغییر نام خود از Zoom Video Communications به Zoom Communications، قصد خود را برای تبدیل شدن به چیزی فراتر از یک ابزار ارتباط ویدیویی نشان داد.
در سال 2020، به لطف افزایش تقاضا برای ابزارهای ارتباطی از راه دور، زوم شاهد رشد چشمگیر چهار برابری درآمد خود نسبت به مدت مشابه سال قبل بود. اما با بازگشت تدریجی کارمندان به دفاتر، شرکت با چالش کاهش تقاضا برای خدمات ویدئو کنفرانس مواجه شد. رقابت شدید غولهای فناوری مانند گوگل و مایکروسافت که ابزارهای ارتباطی را به عنوان بخشی از مجموعه نرمافزاری خود ارائه میکنند نیز برای زوم مشکلساز است.
برای رسیدگی به این مشکلات، زوم استراتژی خود را تغییر داد و بر گسترش خدمات خود فراتر از ویدئو کنفرانس متمرکز شد. این شرکت با معرفی ابزارهایی مانند Zoom Team Chat و Zoom Workplace قصد دارد مجموعه کاملی از ابزارهای بهره وری مانند برنامه های اداری، ارتباطات و سایر ابزارهای مورد نیاز برای کار در محیط های مدرن و ترکیبی را ارائه دهد.
یکی از مهمترین تمرکزهای زوم استفاده از هوش مصنوعی است. بنابراین با معرفی دستیار هوش مصنوعی Zoom 2.0 گام مهم و جدی در این راستا برداشت. این دستیار می تواند کارهای مختلفی مانند خلاصه کردن قرار ملاقات ها، کمک به برنامه ریزی و حتی ایجاد یک نسخه دیجیتالی از کاربر را انجام دهد.
مقالات مرتبط
هدف بلندمدت زوم ایجاد پلتفرمی است که کارهای روزمره را به طور کامل خودکار می کند و به کاربران اجازه می دهد بر روی کارهای مهم تر تمرکز کنند. اریک یوان، مدیر عامل زوم معتقد است که هوش مصنوعی می تواند به کاربران کمک کند فقط چهار روز در هفته کار کنند و در عین حال مثل قبل کارآمد باشند.
با توجه به تغییرات اخیر در استراتژی زوم می توان انتظار داشت که این شرکت در آینده به یکی از بازیگران اصلی حوزه فناوری های ارتباطی و بهره وری تبدیل شود.