سامسونگ برترین برند بازار موبایل اروپا شد؛ شیائومی به جایگاه سوم تکیه زد

موفقیت


مطابق با یک مطالعه کنترپوانرکود طولانی مدت بازار موبایل اروپا تا حد زیادی با رشد 10 درصدی در سه ماهه اول 2024 پایان یافته است. رشد فصلی در بازار موبایل اروپا از سه ماهه سوم سال 2021 مشاهده نشده است.

سامسونگ، اپل و شیائومی سلطه خود را در بازار اروپا حفظ کردند. اما وضعیت فروش در بین آنها یکسان نیست. سامسونگ با هفت درصد رشد سهم خود را به 32 درصد رساند و در صدر قرار گرفت. افزایش سهم سامسونگ نتیجه عرضه موفق سری گلکسی اس 24 است.

نمودار نقطه مقابل فروش گوشی در اروپا

مطالعات متقابل

از سوی دیگر، اپل پس از تصاحب 25 درصد از سهم بازار، افت 1 درصدی را تجربه کرد. کاهش فصلی فروش آیفون 15 و عرضه نشدن آیفون SE در سال 2024 از جمله دلایل کاهش فروش آیفون است.

شیائومی با افزایش 11 درصدی فروش، رشد ثابتی را نشان داد و جایگاه خود را به عنوان سومین تامین کننده بزرگ با سهم 18 درصدی تثبیت کرد. شیائومی موفقیت خود را مدیون فروش سری Redmi Note 13 در اروپای غربی به ویژه اسپانیا و ایتالیا است. در اروپای مرکزی و شرقی، شیائومی در رقابت با سامسونگ و تکنو شکست خورد.

نمودار نقطه مقابل فروش گوشی در اروپا

مطالعات متقابل

نمودار کنترپوان نکات جالب تری دارد. ریلمی به لطف عملکرد قوی در اروپای غربی، رشد قابل توجه 59 درصدی را گزارش کرد و سری C مقرون به صرفه ریلمی به عنوان پرفروش‌ترین عرضه شد.

آنر به رشد عالی ۶۷ درصدی دست یافت و سهم آن از اوپو پیشی گرفت و برای اولین بار در اروپا جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد. موفقیت آنر به دلیل گزینه های هیجان انگیزی مانند Honor Magic 6، Magic V2 و Honor 90 است.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *