آخرین گزارش سه ماهه Counterpoint تحقیقاتی نشان می دهد که اندروید هنوز هم در سیستم عامل های تلفن همراه در وهله اول قرار دارد ، در حالی که iOS و Harmonyos به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار دارند. یکی از مهمترین تحولات بازار چین در سال چهارم ، پیشی گرفتن از مهارهای iOS بود که نقطه عطفی برای سیستم عامل ویژه هواوی است.
علیرغم حفظ سهم چهار درصدی از بازار جهانی ، هارمونیوس در چین به طرز چشمگیری رشد کرده و موفق شده است در طول چهار فصل سال از iOS پیشی بگیرد. پیش بینی می شود این گرایش در سن 2 سالگی ادامه یابد ، به ویژه با توجه به سیاست پشتیبانی دولت چین ، که با 2 سال (حدود 2 دلار) برای تلفن های هوشمند زیر 6000 دلار (تقریباً 2 دلار) یارانه می گیرد.
تحقیق در نقطه مقابل
علیرغم تسلط اندروید به بازار جهانی ، نسبت سیستم عامل در برخی مناطق کلیدی از جمله ایالات متحده و هند در سه ماهه آخر به بزرگترین سطح خود رسیده است. در ایالات متحده ، کاهش دو فروش کوچکتر این برند تا حدودی با افزایش فروش موتورولا و گوگل جبران شد ، در حالی که کاهش فروش آیفون تنها یک درصد بود. برعکس ، در بازار هند ، رشد بی سابقه ای از مدلهای مختلف گوشی اپل را در همین مدت نشان داده است ، با دو سوم خرید اختصاص داده شده به مدلهای قدیمی.
مقالات مرتبط:
Counterpoint Research مشخص نکرد که آیا EMUI ، رابط مصرف کننده جهانی هواوی ، برای تجزیه و تحلیل بازار چین با هارمونیک طراحی شده است. با این حال ، با توجه به تمرکز اصلی هواوی در بازار داخلی چین ، این تأثیر چندانی در نتیجه تجزیه و تحلیل نخواهد داشت.