مجله اینترنتی گیمیس

سیستم خودران تسلا با یک دیوارِ نقاشی‌شده فریب خورد

رویکرد تسلا برای استفاده از دوربین بر اساس یک دوربین مبتنی بر اتوپیلوت و فناوری رانندگی اتوماتیک (FSD) در یک آزمایش ساده اما معنی دار انجام شد. مارکبرYouTube و یک مهندس سابق ناسا نشان داده اند که چگونه دیوار نقاشی شده می تواند تسلا را گمراه کند و راه را به روش اشتباه نشان دهد. اگرچه کاملاً علمی نیست ، اما این مطالعه بر محدودیت های احتمالی خود در زمینه فناوری تسلا تأکید دارد.

در ویدئویی از YouTube Cubber ، دو اتومبیل ، یک مدل تسلا y و شاسی لکسوس مجهز به سنسور لیدر ، در شرایط مختلف مورد بررسی قرار گرفت. در مرحله اول ، هر دو اتومبیل با موفقیت واکنش نشان دادند و از یک کودک شبیه سازی شده متوقف شدند. اما در شرایط چالش برانگیزتر ، مانند دود و باران مصنوعی ، اجرای آنها متفاوت بود. تسلا سد را تشخیص نمی دهد و تا زمانی که لکسوس به لطف سیستم لیدر به درستی جاده را تجزیه و تحلیل کند ، ادامه ندارد.

بزرگترین ضعف تسلا با نزدیک شدن اتومبیل به دیوار با رنگ ویژه ای که شبیه جاده بود نزدیک شد. لکسوس مانع را تشخیص داد و متوقف شد ، اما تسلا که به دوربین ها اعتماد داشت ، فریب خورد و بدون کند شدن به دیوار اصابت کرد.

این دوباره محدودیت های مربوط به سیستم View را بر اساس دوربین در برابر خطای بینایی نشان داد. بر خلاف لیدر و رادار ، که امکان تشخیص عمق و سه بعدی محیط زیست را فراهم می کند ، دوربین های تسلا اشتباه گرفته شدند.

تسلا معتقد است که ترکیب دوربین و هوش مصنوعی می تواند جایگزین بینایی انسان شود ، اما منتقدین بر این باورند که حساسیت بالای دوربین ها به نور ، شرایط آب و هوایی و خطاهای بصری دقت آنها را کاهش می دهد. آزمایش لاستیکی ضعف این فناوری را هنگام شناسایی مسیر واقعی از تصویر نقاشی شده و شرایط آب و هوایی شدید نشان داد که در شرایط واقعی می تواند خطرناک باشد.

مقالات مرتبط:

  • سطوح مختلف فناوری رانندگی چیست
  • سیستم رانندگی اتوماتیک ریویان پیشرفته تر می شود
  • سیستم رانندگی آناتومیک: نگاه کنید به اینکه ماشین های هوشمند چگونه فکر می کنند

فناوری رانندگی خودکار تسلا به دلیل حوادث و مطالعات نظارت مورد انتقاد قرار گرفته است. با وجود پیشرفت تدریجی ، نتایج این مطالعات نشان می دهد که خواندن دوربین به سادگی چالش های جدی را در مسیر رانندگی کاملاً اتوماتیک ایجاد می کند.

بحث در مورد مطلوب ترین رویکرد برای اتومبیل ها ، بینایی مبتنی بر دوربین ، لیدار یا ترکیبی از چندین سنسور ادامه دارد. شواهد موجود نشان می دهد که دستیابی به سیستم های ایمن و قابل اعتماد هنوز با موانع بسیاری روبرو است.

share this recipe:
Facebook
Twitter
Pinterest

Still hungry? Here’s more