مهندسان آئودی بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ روی یک خودرو سوپر اسپرت با نام داخلی اسکورپیون کار میکردند. این خودرو جذاب در موزهی آگوست هورش در آلمان به نمایش گذاشته شده است.
ایدهی پشت اسکورپیون این بود که به نسخهی جادهای خودرو مسابقهای R18 تبدیل شود. آئودی میگوید این خودرو قرار بود در جایگاهی بالاتر از نسل دوم R8 قرار بگیرد که در همان زمان در دست توسعه بود.
پیشرانههای مختلفی برای اسکورپیون در نظر گرفته شده بودند که شامل نمونههای بنزینی و دیزلی با قدرتی بین ۴۰۰ تا ۵۵۰ اسب بخار میشد.
مهندسان آئودی حتی روی قوای محرکهی هیبریدی که ترکیبی از پیشرانهی درونسوز با یک موتور الکتریکی بود کار میکردند و نسخههای دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک را بررسی کردند اما این پروژهی هیجانانگیز هیچگاه به نتیجه نرسید.
اسکورپیون قرار بود از پلتفرم R18 با شاسی فیبر کربنی تقویتشده با آلومینیوم بهره ببرد. ظاهراً آئودی قوای محرکهی هیبریدی را برای اسکورپیون انتخاب کرده بود که از پیشرانهی ۳٫۷ لیتری V6 دیزلی به همراه یک موتور الکتریکی با توان بیش از ۷۰۰ اسب بخار تشکیل میشد.
موتور دیزلی، چرخهای عقب را به حرکت درمیآورد، درحالیکه موتور الکتریکی به چرخهای جلو نیرو میداد تا سامانهی چهارچرخ محرک کواترو بهصورت الکتریکی استفاده شود.
آئودی قبلاً هم ایدهی ساخت سوپراسپرت دیزلی را در سر داشت و مدل مفهومی R8 V12 TDI را در سال ۲۰۰۸ معرفی کرد.
خودرو R8 V12 TDI به موتور ۶ لیتری V12 دیزلی تویین توربو با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱٬۰۰۰ نیوتنمتر گشتاور مجهز شده بود که توسط گیربکس ۶ سرعتهی دستی به هر چهار چرخ منتقل میشد. این خودرو هم هیچگاه تولید نشد اما از موتور ۱۲ سیلندرش بعداً در نسل اول Q7 استفاده شد.