فورد چند سال پیش با حذف کامل خودروهای سواری خود در ایالات متحده، همه را شگفت زده کرد و تنها مدل موستانگ باقی ماند. در اروپا نیز وضعیت مشابه است، جایی که مدل های موندئو (فیوژن) و فیستا از بازار خارج شده اند و تولید فوکوس تا پایان سال 2025 متوقف خواهد شد.
سال گذشته جیم فارلیاز دور شدن از خودروهای سدان و هاچ بک دفاع کرد و گفت که فورد در حال خروج از تجارت «ماشین های خسته کننده» است و می خواهد «خودروهای نمادین» را بفروشد.
در نمایشگاه خودرو دیترویت 2025. فارلی به Automotive News گفت که می خواهد فورد را به “برند بی بدیل آفرود در جهان” تبدیل کند. او همچنین گفت که می خواهد فورد “پورشه بازار آفرود” باشد.
فورد میخواهد مدلهای Tremor، Bronco و Raptor را به برندهای قویتری تبدیل کند تا خودروهای آفرود بتوانند بیش از 20 درصد از کل فروش فورد در سال 2024 را به خود اختصاص دهند.
مقالات مرتبط
سال گذشته، فارلی توضیح داد که فیستا، فوکوس و فیوژن به اندازه کافی برای شرکت سودآور نبوده و تولید آنها توجیهی ندارد. علاوه بر فروش جهانی موستانگ، فیوژن همچنان در چین و تاروس در بخش هایی از جهان از جمله خاورمیانه به فروش می رسد.
شایعات مربوط به یک موستانگ چهار در سالهاست که به گوش می رسد. فورد لزوما آنها را رد نمی کند. در طول نمایشگاه ماشین فارلی گفت که دیترویت “همه انواع احتمالات” وجود دارد. او قول داد که موستانگ را تا زمانی که سکان هدایت شرکت را بر عهده دارد، زنده نگه دارد.