لینکدین دو ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کمک به جویندگان کار در یافتن فرصتهای شغلی مرتبط توسعه داده است.
ابزار جدید Jobs Match به بیش از 1 میلیارد کاربر لینکدین که در هر دقیقه برای 9000 آگهی استخدام درخواست می دهند، می گوید که آیا یک آگهی شغلی ارزش زمان درخواست آنها را دارد یا خیر.
دومین ابزار جدید لینکدین یک عامل استخدام هوش مصنوعی برای مشاغل کوچک است. این یک نسخه مصنوعی از سیستم های استخدام است که شرکت های بزرگ معمولاً برای طراحی برنامه های شغلی، جذب نامزدهای واجد شرایط و طبقه بندی برنامه ها از آن استفاده می کنند.
روهان راجیمدیر محصول لینکدین، ج مصاحبه با TechCrunch او اعلام کرد که هر دو ابزار کسب و کار جدید لینکدین رایگان هستند و کاربران عادی می توانند از آن استفاده کنند. هر دو محصول بر اساس فناوری هوش مصنوعی لینکدین و داده های داخلی ساخته شده اند.
لینکدین ابزارهای هوش مصنوعی دیگری را برای پلتفرم خود توسعه داده است. اما این ابزارها بیشتر بر حوزههایی مانند بهبود الگوریتمها و ارائه مدیریت ارتباطات و پایگاهداده متمرکز هستند که قبل از توسعه هوش مصنوعی مولد و موج خدمات آن پیادهسازی شده بودند.
ابزارهای جدیدی که در لینکدین راه اندازی شده اند به کارفرمایان کمک می کند تا نامزدها را بهتر هدف قرار دهند و به جویندگان کار کمک کنند تا مشاغل مناسب تری پیدا کنند.
راجی خاطرنشان کرد که اکنون پنج میلیون نفر Open to Work را در پروفایل خود فعال کرده اند که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است. علاوه بر این، 67 میلیون کاربر هر هفته به دنبال شغل می گردند. در بخش کسب و کارهای کوچک، حدود 2.5 میلیون نفر از لینکدین برای پر کردن مشاغل خالی استفاده می کنند.
مقالات مرتبط
آمار جستجوی شغل لینکدین برای بیش از یک میلیارد کاربر ثبت نام شده نسبتاً کم است. راجی معتقد است این خطر وجود دارد که لینکدین به دلیل فرآیندهای دشوار برای جویندگان کار و کارفرمایان، شتاب خود را در بخش استخدام از دست بدهد.
راجی میگوید: «کارفرمایان سه تا پنج ساعت در روز را صرف بررسی درخواستها میکنند و متوجه میشوند که کمتر از نیمی از درخواستهای شغلی که ارسال میکنند در واقع معیارها را دارند.