به گفته مدیرعامل Jabama ، اگر سیستم عامل های آنلاین بتوانند اعتماد به نفس بیشتری کسب کنند ، سهم 5 ٪ فعلی را می توان طی 5 سال آینده به 5 ٪ افزایش داد.
احمدوودپور ، مدیرعامل Jabama گفت: “پنج سال از راه اندازی اقامتگاه های اجاره ای به صورت آنلاین می گذرد.” هنگامی که جاباما در سال 2 فعالیت خود را آغاز کرد ، سهم بازار آنلاین کل بازار 2 تا 5 درصد بود و اکنون به 2 تا 5 درصد می رسد. من نمی توانم بگویم که این بازار به طور کلی رشد کرده است. “در این مدت ، ممکن است تعداد استراحتگاه ها کاهش یابد یا برخی از آنها به یک لیزینگ طولانی مدت تغییر کرده اند.”
به گفته وی ، شرایط اقتصادی امروز تهدیدی برای این سیستم عامل ها است. مدیرعامل Jabama گفت: “رشد اصلی بازار گردشگری آنلاین در چهار سال گذشته برگزار شده است.” شرایط اقتصادی امروز جامعه در عین حال یک تهدید و فرصت است. سفر به تدریج به یک کالای لوکس برای مردم تبدیل می شود و یکی از مشکلاتی است که در شرایط بحرانی به راحتی رها می شود. “این یک تهدید برای رفتار مصرف کننده است ، اما از آنجا که این یک بازار محبوب است ، مانده های ممتاز از طریق عرضه و عرضه ، و تأمین کنندگان در تلاشند تا از طریق قیمت گذاری منصفانه مشتری را جذب کنند.”
به گفته IADPUR ، سهم بازار در 5 سال آینده به 5 ٪ خواهد رسید و وقتی افراد سفر می کنند ، می توانند خانه خود را نیز استخدام کرده و از این ظرفیت استفاده کنند.
سهم پایین بازار به دلیل ضعف سیستم عامل ها است
مدیرعامل جاباما برای علت اصلی بخش آفلاین در بازار اقامت می گوید: “دلیل اصلی این امر ضعف سیستم عامل هایی مانند ما است.” “برای تبدیل این سهم بازار 5 ٪ به 5 ٪ ، باید اعتماد به نفس افرادی را که بیشتر از خرید آنلاین می ترسند ، بدست آوریم.”
IADPUR همچنان درباره فعالیت های Jabama در این زمینه می گوید: “ما در زمینه اعتماد جدی به خودمان کار می کنیم و یکی از اقداماتی که در این زمینه انجام داده ایم ، جمع آوری نظرات آنها و نشان دادن آنها در سکو است.” ما سال آینده ویژگی هایی را به این سیستم عامل اضافه خواهیم کرد که باعث می شود کاربران راحت تر شوند. “
وی می افزاید: “مشکل دیگر خود بازار است.” “در بازارهایی مانند ما به دلیل فرکانس پایین خرید ، توسعه و رشد سهم بازار ، این اتفاق با سرعت کمتری رخ می دهد.”
بسیاری از مارک های اصلی اقتصاد دیجیتال ایران برای مدت طولانی معرفی نشده اند.
مدیرعامل Jabama می گوید: “شروع از ابتدای بازار احتمالاً ارزش پیشنهادی خواهد داشت که باعث پیشرفت آنها می شود ، اما مدت زمان طولانی در مارک های بزرگ اقتصاد دیجیتال ایرانی نبوده است.” من فکر می کنم این یک ویژگی گسترش تجارت است و این روند به این پیچیدگی اضافه می شود. صدای مشتری معمولاً کمتر شنیده می شود و همان تمایزی که باعث شروع شروع کار شده است از بین می رود. “
بیشتر بخوانید
وی می افزاید: “ما هر 6 ماه یک ویژگی جدید را معرفی می کنیم.” این ویژگی ممکن است از یک قانون کار گرفته تا یک عملکرد عملیاتی جدید باشد و ما به میزبان و مهمانان خود به شدت اطلاع خواهیم داد. این اطلاعات بازخورد می دهد و به تیم نوآوری می افزاید. “مخاطب نشان می دهد که این امر باعث شده است که ما بررسی های خوبی کسب کنیم.”
به گفته مدیرعامل Jabama ، این پلتفرم باید در ارتباط با بازاریابی با میزبان توسعه یابد. وی می گوید: “تجربه ای که میهمانان ما هنگام ورود به محل اقامت می فهمند ، تجربه ای است که میزبان ایجاد کرده اند و ما باید روی توانمندسازی کار کنیم.” “اگر امکانات مناسبی را برای میزبان فراهم کنیم ، تأثیر مثبتی بر تجربه میهمانان خواهد گذاشت.”
اگر ما از امکانات مناسب میزبان ها را ارائه دهیم ، تأثیر مثبتی بر تجربه میهمانان دارد.
ایادپور می گوید: “ما یک برنامه ویژه در زمینه بازاریابی میزبان و آموزش آنها داریم ، اما رویکرد ما در همه زمینه ها این سکوی است.” ما میزبان را بهتر از میزبان Jabama برای یادگیری آنها نمی دانیم. میزبان های خوب می توانند به سایر میزبان ها در رشد و پیشرفت کمک کنند. حتی میزبان یک بوم می تواند به توسعه بوم دیگر کمک کند. “ما با ایجاد تعدادی از جوامع مشترک و زمینه گفتگو ، ما در تلاش هستیم تا فضایی را برای انتقال تجربه و میزبانی از جامعه میزبانی مناسب ایجاد کنیم تا به مجموعه ای از قوانین و مقررات شفاف این سکو تبدیل شویم.”