مارک بنیوفمدیر عامل Salesforce، یک شرکت نرم افزاری بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، می گوید که مایکروسافت با اغراق در قابلیت های محصولاتی مانند Copilot آسیب بزرگی به صنعت هوش مصنوعی انجام داده است.
بینوف در مصاحبه ای می گوید: «وقتی به روشی که CoPilot به مشتریان ارائه می دهد نگاه می کنید، واقعاً ناامید کننده است. ابزار هوش مصنوعی مایکروسافت به درستی کار نمی کند و هیچ سطحی از دقت را ارائه نمی دهد. این فقط اطلاعات را میریزد و مشتریان باید برای حل این مشکل تلاش کنند. من هنوز کسی را پیدا نکرده ام که تجربه قابل توجهی با Microsoft CoPilot داشته باشد.
واکنشها به هوش مصنوعی Copilot و کلید اختصاصی آن بر روی صفحهکلید لپتاپ متفاوت بوده و برخی افراد دکمه Copilot را کاملاً بیفایده میدانند. مدیر عامل Salesforce CoPilot را با ابزار بسیار قدیمی Clippy مقایسه کرد و گفت: “Clippy چندان موفق نبود و من فکر نمی کنم CoPilot دوام بیاورد.”
اظهارات بنیوف به نبردی چند ماهه با مایکروسافت و محصول هوش مصنوعی آن تبدیل شد. او پیش از این در مصاحبه ای با بلومبرگ، CoPilot را با یک کلیپ مقایسه کرد و در جایی دیگر اظهار داشت: مایکروسافت بسیاری از مشتریان را با هوش مصنوعی خود ناامید کرده است.
Salesforce یک شرکت خدمات نرم افزاری مبتنی بر ابر است که در زمینه های مدیریت ارتباط با مشتری، بازاریابی و فروش فعالیت می کند و به عنوان یکی از پیشتازان در این زمینه شناخته می شود. Salesforce اخیراً پلتفرم های Einstein 1 و AgentForce AI را به مجموعه محصولات خود اضافه کرده است که به کاربران کمک می کند تا با تجزیه و تحلیل داده ها، رفتار مشتری و روندهای تجاری را پیش بینی کنند.