در زمینه کنترل ، بیشترین کنترل ها در تجارت اعمال می شود ، زیرا فروشگاه ها با فرصت هایی مانند تحویل و پول شناسایی و کنترل می شوند. در ضمن ، حاکمیت ، حتی اگر آنها تجارت را کنترل کنند ، شبکه را فیلتر کنید ، دوباره پارامتر سوم ، یعنی افرادی که نمی توانند کنترل شوند.
ما نمی توانیم یک اکوسیستم تشکیل شده در 4-5 سال با چندین قانون در شبکه دیگر تشکیل دهیم
اما پس از فیلتر کردن ، مدیریت گفت که من این فروشگاه های شبکه خانگی را مصرف می کنم ، بنابراین مردم به دنبال فروشگاه هستند. در حقیقت ، آنها خطر فروشگاه ها را ریسک می کنند ، پارامتری که کمترین اولویت و کوچکترین اثر را دارد ، اما به راحتی می تواند آن را کنترل کند. حاکمیت حتی یک تسهیلات فروشگاه است ، اما نکته این است که فروشگاه باید بتواند در این شبکه کار کند و درآمد کسب کند تا همان امکانات را با صفر ارائه دهد.
این اکوسیستم طی 4-5 سال شکل گرفته است و ما نمی توانیم ظرف 6 ماه با چندین قانون از طریق فروشگاه ها شبکه ای تشکیل دهیم. بنابراین ، برنامه حاکمیت برای بردن مردم به سیستم عامل های خانگی کار نمی کند. زیرا در پایان ، افرادی هستند که کدام سیستم عامل را انتخاب می کنند و سکویی را انتخاب می کنند که دارای امنیت ذهنی ، امنیت اطلاعات و غیره باشد.
- آمار می گوید که سهم خرده فروشان آنلاین در ایران 2 ٪ است. آیا تخمین فروشگاه های اینستاگرام از خرده فروشان آنلاین در کشور دارید؟
ارزیابی امروز ما می گوید 5 تا 5000 معاملات روز در فروشگاه های اینستاگرام وجود دارد و میانگین دستور کار هر یک از این فروشگاه ها 1.2 است. اگر این تعداد را با تعداد فروشگاه های فعال در اینستاگرام ضرب کنیم و با توجه به میانگین سبد خرید ، که 1 و هزار تومانی کوچک است ، تعداد نهایی فروش سال را به مدت 7 روز در سال ضرب کنیم. فروش و فروش اینستاگرام ما در مورد 2 تا 5000 معاملات در روز صحبت می کنیم. بنابراین ، بیش از 5 ٪ تا 5 ٪ از خرده فروشان آنلاین متعلق به فروشگاه های اینستاگرام و بقیه متعلق به تجارت الکترونیکی هستند.
فروشگاه های اینستاگرام با سرمایه 1-5 میلیون Tomans ایجاد می شوند
نکته جالب در مورد تجارت اینستاگرام این است که این فروشگاه ها ارگانیک و بدون سرمایه گذاری ویژه هستند. دو سال پیش ، ما تخمینی داشتیم که نشان می داد این تجارت اینستاگرام با تعدادی از 5 میلیون دلار کار خود را آغاز کرده و به یک تجارت فعال تبدیل شده است که یک سفارش روزانه دریافت می کند. سرمایه نوپا تجارت اینستاگرام احتمالاً از 1 و 2 میلیون دلار خواهد بود. در حقیقت ، این شرکت ها با حداقل سرمایه گذاری و تأثیر شبکه ای که افراد دارند تشکیل می شوند.
- چرا این در ایران در مقایسه با کشورهای همسایه مانند Türkiye با حجم خرده فروشی آنلاین کم است؟
سالی که اکوسیستم استارتاپ ایران تشکیل شد ، حجم خرده فروشی آنلاین در ایران کمتر از یک درصد بود. در آن زمان ، سهم Türkiye حدود 2 درصد بود. این واقعیت که ترکیه در این مدت به خرده فروش آنلاین خود تا 5 ٪ رسیده است ، اما بازار خرده فروشی آنلاین ما هنوز حدود 2 ٪ است ، دلایل مختلفی وجود دارد: اول ، ما یکی از معدود کشورهایی هستیم که سهم ما در تجارت اجتماعی بیشتر است از تجارت الکترونیکی ما. این بخش مثبتی از داستان است ، اما از آنجا که این اکوسیستم به همان اندازه که باید زیاد نیست ، تعداد تجارت الکترونیکی ما زیاد نیست.
علاوه بر این ، هم مسئله خرید قدرت و هم وضعیت اقتصادی و شرایط اقتصادی ما مؤثر است. در کنار این عوامل ، فکر کنید که ما امروزه بسیاری از بحران های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی را تجربه کرده ایم و دوره دلار در کشور ما تردید کرده است. تصمیمات مدیریت بدون داده ، بدون پایه و بدون هدف خاص ، دلیل دیگری است.
شوک در تصمیمات حاکمیت به همراه مشکلات اقتصادی از رشد الکترونیکی جلوگیری می کند
ترس مردم از تصمیم گیری نیز یک عامل تأثیرگذار است. حتی در سیستم عامل های تجارت الکترونیکی ، می بینیم که مردم نیازهای اساسی و چیزهای اساسی خود را خریداری می کنند. ما می بینیم که مردم محصولات سوپر مارکت خود را با BNPL خریداری می کنند (بعداً بخرید). این کالاها حاشیه سود بسیار کمی برای سیستم عامل هایی مانند Digikala دارند. بنابراین ، سیستم عامل ها به دنبال فروش کالاهای دیجیتالی یا لباس هایی هستند که حاشیه سود بالاتری دارند و می توانند سیستم عامل های آنها را متعادل کنند.
همین مورد در مورد فروشگاه های اینستاگرام و سایر فروشگاه ها نیز صدق می کند. وقتی این چرخ به درستی بچرخد و مردم به آرامی در حال خرید نیازهای اساسی خود باشند ، ما در جمع آوری خرده فروشان آنلاین با مشکل روبرو خواهیم شد.
- بیشتر فروشگاه های اینستاگرام در کدام گروه کار می کنند؟
در سراسر جهان و در ایران ، 5 ٪ از فروشگاه های اینستاگرام در دسته لوازم آرایشی و سپس مد و لباس قرار دارند. در ایران بیش از 5 ٪ فروشگاه ها در این دو دسته کار می کنند. پس از این دو دسته ، لوازم دیجیتال ، کالاهای دیجیتال ، لوازم خانگی و موارد دیگر وجود دارد. فروش خدمات ، مانند فروش PDF ، پرونده های موسیقی ، آموزش ، بسته ها و فروش VPN نیز در حال افزایش است. اخیراً رشد یک تجارت کتابفروشی نیز زیاد بود.
- آیا می توانیم به فروش محصولات خارجی که واردات رسمی در کشور ممنوع است ، نگاه کنیم ، اما در فروشگاه های اینستاگرام ، یکی از دلایل استقبال از فروشگاه های اینستاگرام فروخته می شود؟
بله ، یکی از تخمین های ما این است که ما حدود 2 تا 5،000 فروشگاه اینستاگرام داریم که از طرف کشورها به مخاطبان ایرانی فروخته می شود. یعنی آنها از مشتری پول می گیرند ، محصول را از کشورهای اطراف خریداری می کنند و آنها را به مشتری می آورند. واقعیت این است که نیاز مردم برای خرید کالاهای وارداتی از بین نمی رود و مشتری آماده است تا آن را خرج کند.
محدودیت های واردات فقط هزینه های اضافی را برای افراد هزینه می کند
با این محدودیت ها ، فقط هزینه های اضافی تراشیده می شود و درآمد کاذب برای یک فرآیند کاملاً عادی ایجاد می شود. این نیز در لوازم خانگی اتفاق افتاد. اما آیا نیاز به کالاهای خارجی مجاز بود؟ کیفیت لوازم خانگی افزایش یافته است؟ نمایشگاه قیمت؟ هرکسی که می خواهد لوازم ال جی و سامسونگ را بخرد نیز از بنه یا به هر روشی که می خواهد خریداری می کند و به یک روش آن را دریافت می کند.
- زنان در فروشگاه اینستاگرام چه سهم زنان دارند؟
طبق آمار PADRO ما ، بیش از 5 ٪ از کسانی که فروشگاه آنلاین در اینستاگرام دارند و تجارت خود را به Padro متصل می کنند تا خدماتی مانند پرداخت و غیره دریافت کنند. آمار جالب دیگر این است که حتی فروشگاه هایی که Agha دارند قطعاً در تیم های خود دارای زنان هستند که مشاغل می چرخند.
در بیش از 5 ٪ از مشاغل زنان اینستاگرام زنان ، زنان تأثیر دارند
بنابراین ، ارزیابی ما این است که در بیش از 5 ٪ از تجارت اینستاگرام برای زنان نقش مهمی ایفا می کند. یا آنها یک مدیر هستند یا محصولات محصولات هستند یا محتوا تولید می کنند. بیشتر تأثیرات کار در مواد آرایشی ، سلامتی و مد و لباس نیز زنان هستند.
- شما به عنوان مهمترین چالش های این مشاغل به عنوان شغلی که با فروشگاه های اینستاگرام تماس می گیرید چه می دانید؟
مشکل اصلی این فروشگاه ها کار سخت آنهاست. بزرگترین چالش هنوز فیلتر کردن است زیرا شخصی که دارای یک فروشگاه است باید به هر طریقی برای تعامل با مشتری به اینستاگرام دسترسی داشته باشد. حداقل نیمی از مشکلات فروشگاه مربوط به فیلتر کردن است. اکنون همه فروشگاه ها به VPN دسترسی دارند ، فقط یک بازار بازار که هزینه این فروشگاه ها را افزایش می دهد ، تعامل با مخاطب را دشوار می کند.
فیلتر هزینه های زیرزمینی را برای فروشگاه های اینستاگرام افزایش داده است
مشکل دیگر در فروشگاه ها این است که آنها سپرده های جعلی دریافت می کنند. بسیاری از مردم فکر می کنند تعداد زیادی کلاهبردار وجود دارد ، اما تعداد مشتریانی که جک های جعلی را ارسال می کنند بسیار بیشتر از فروشگاه هایی است که کالا ارسال نمی کنند.
چالش دیگر این است که هیچ یک از خدمات خدمات ما ، از جمله تدارکات و تحویل ، جمع آوری ، پرداخت و غیره ، برای این بخش از بازار فروش آنلاین طراحی نشده است. به عنوان مثال ، شرکت های پستی نمی خواهند محصولی را برای حدود 5000 فروشگاه اینستاگرام که برای کارشان مناسب است ، طراحی کنند. قسمت پرداخت خدماتی است که بیشتر آنها از کارت استفاده می کنند ، اما این روش خطرات مانند دریافت صورتحساب پرداخت جعلی را دارد و در آینده عواقب مالیاتی برای آنها خواهد داشت.
یکی دیگر از مشکلات پنهان که بعضی اوقات به آن توجه نمی کند ، مشتریان بالقوه ای است که می خواهند ثبت نام کنند ، اما پیام های آنها در اینستاگرام ، در واتس اپ و غیره از بین می رود. یعنی آنها ابزارهای مدیریت مشتری CRM ندارند.