مجله اینترنتی گیمیس

موتور ۲۰۲۵ تویوتا با قدرت حیرت‌انگیز و ویژگی‌های تحول‌آفرین معرفی شد

مدیر ارشد فناوری تویوتا هیروکی ناکاجیماموتور چهار سیلندر جدید این شرکت را “انقلابی” توصیف کرد. این موتورهای جدید در حجم های 1.5 و 2 لیتری طراحی شده اند و اگرچه بر بهینه سازی برای الکتریکی سازی تمرکز دارند، اما از عنصر لذت رانندگی غافل نمی شوند. نسخه 2 لیتری توربوشارژ این موتور سال گذشته به صورت آزمایشی روی لکسوس IS نصب شد.

در نمایشگاه ماشین توکیو 2025 موتور چهار سیلندر تویوتا این در مدل تست موتور وسط مبتنی بر یاریس GR نصب شده است. تویوتا در بیانیه مطبوعاتی جزئیاتی از قدرت این موتور را فاش نکرد اما در مصاحبه با خبرنگاران ژاپنی به احتمال قدرتی معادل 400 اسب بخار این موتور اشاره شد.

در کارگاهی که در ماه می 2024 برگزار شد، ناکاجیما اظهار داشت که موتور 400 اسب بخار، معادل 394 اسب بخار قدرت را هدف قرار می دهد، اما ناکاجیما در نمایشگاه خودروی توکیو 2025 اشاره کرد که موتور می تواند حتی قدرتمندتر باشد. در سال 2024 گشتاور این موتور حدود 500 نیوتن متر تخمین زده می شود.

تولید موتورهای 2.0 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با توان خروجی بیش از 400 اسب بخار موضوع جدیدی نیست. به عنوان مثال، موتور مرسدس AMG M139 در مدل های AMG 45، 416 اسب بخار قدرت تولید می کند. حتی میتسوبیشی اوو ایکس FQ-440 MR یک دهه پیش با قدرت 440 اسب بخار روانه بازار شد، البته تغییرات زیادی در موتور ایجاد شد.

ناکاجیما همچنین اعلام کرد که تویوتا برنامه هایی برای نسخه ضعیف تری از موتور 2.0 لیتری توربو با 300 اسب بخار دارد. (296 اسب بخار) و 400 نیوتن متر گشتاور. نسخه مسابقه ای این موتور می تواند بیش از 600 اسب بخار قدرت تولید کند. این موتور را می توان به صورت افقی و عمودی نصب کرد.

تویوتا در حال حاضر از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ در خودروهای اسپرت خود استفاده می کند که از موتور B48 بی ام و استفاده می کند، اما این همکاری چندان دوام نخواهد آورد. سوپرا در آستانه بازنشستگی است، اما این برند ادامه خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که آیا نسل بعدی سوپرا از موتور G20E استفاده خواهد کرد یا خیر.

تویوتا همچنین به بازگشت مدل های اسپرت قدیمی خود مانند سلکا یا MR2 اشاره کرد. به نظر می رسد موتور G20E در قلب مجموعه خودروهای اسپرت تویوتا قرار دارد. این موتور بالاتر از واحد 1.6 لیتری سه سیلندر G16E-GTS مورد استفاده در GR Yaris و GR Corolla قرار خواهد گرفت.

لکسوس در کنار تویوتا روی خودرویی جذاب اما با موتور بزرگتر نیز کار می کند. مدل احتمالی LFR که به نظر می‌رسد دارای یک موتور V8 توربوی دوقلو است، به‌عنوان نسخه قانونی خودروی مسابقه‌ای تویوتا GT3 در نظر گرفته می‌شود. لکسوس همچنین در حال کار بر روی یک خودروی الکتریکی به عنوان جانشین غیرمستقیم LFA است.

مقالات مرتبط

با وجود تمرکز صنعت خودرو بر خودروهای SUV و قوانین سختگیرانه زیست محیطی، تویوتا هنوز هم علاقه مندان به خودروهای اسپرت را فراموش نکرده است. به نظر می رسد تیم Gazoo Racing به دنبال رقابت با برندهایی مانند مرسدس AMG، آئودی اسپورت و BMW M است و این کار را با قیمتی مقرون به صرفه تر انجام می دهد، در حالی که لکسوس مدل های گران قیمت تری را هدف قرار داده است.

share this recipe:
Facebook
Twitter
Pinterest

Still hungry? Here’s more