یکی از صاحبان خودروی برقی شیائومی SU7 به نام Mr وناو با انتشار ویدئویی توجه بسیاری از رسانه ها را به خود جلب کرد. طبق این ویدئو، یک ماشین پس از طی کردن تنها 39 کیلومتر، یک نقص فنی رخ می دهد.
به گفته آقای ون، بررسی های اولیه هیچ مشکلی در خودروی وی نشان نداده است. این اتفاق جرقه ای برای ایجاد بحث در مورد کیفیت فنی خودروی شیائومی بود و اکنون آقای ون به شدت می خواهد خودرو را با یک مدل مقاوم جایگزین کند.
آقای ون با انتشار عکس هایی از مکالمه خود با تیم پس از فروش شیائومی، به آنها گفت که به دنبال خودروی جایگزین است نه بازپرداخت.
بخش پس از فروش شیائومی اعلام کرد که خودروی آقای ون باید به کارخانه ارسال شود تا علت دقیق مشکل مشخص شود. تیم شیائومی اشاره کرد که امکان تعمیر سریع خودرو در محل وجود ندارد.
بخش پس از فروش شیائومی در بخشی از پیام خود به آقای ون گفته است: «پس از بررسی های لازم، خودرو به شما تحویل داده می شود. این فرآیند برای اطمینان از کیفیت نهایی محصولات انجام می شود و می تواند زمان زیادی را به طول بینجامد. ما بابت تجربه ناخوشایند خرید خودرو عذرخواهی می کنیم.”
پس از اصرار آقای ون، تیم پس از فروش شیائومی در نهایت با درخواست او برای تعویض خودرو موافقت کردند. سخنگوی شیائومی گفت: در صورت عدم تغییر شماره سفارش اولیه، درخواست تولید خودروی جدید را بر اساس همان تعداد به بخش مربوطه ارسال خواهیم کرد خودروی جایگزین در کوتاه مدت تحویل داده می شود.
نوشته شده توسط سایت چینی Auto Homeشیائومی در تلاش است تا علت مشکل فنی خودروی SU7 آقای ون را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام کند. شیائومی برای جبران خسارت وارده در انتظار تحویل خودروی جایگزین، حق رفت و آمد روزانه را به آقای ون ارائه می کند. روش جبران خسارت می تواند به صورت نقدی (حدود 20 دلار) یا امتیازات درون سیستمی (با ارزش معادل) باشد.