هنگام انجام یک مصاحبه شغلی، چه مجازی و چه حضوری، باید آداب معاشرت را رعایت کنید.
امیلی لوینمعاون اجرایی شرکتهای گروه شغلی میگوید: «باید مطمئن شوید که تماس چشمی خوبی برقرار میکنید، فضا را میخوانید و میدانید چه زمانی مناسب است که صحبت کنید و چه زمانی سؤال بپرسید».
به گزارش CNBCلوین تاکنون با هزاران نفر مصاحبه کرده است، معمولاً برای افراد مشهور مشهور که به دنبال دستیار شخصی یا رئیس ستاد هستند. او سه نکته را برای اجتناب از سیگنال های منفی در مصاحبه شغلی ذکر می کند.
1. مطمئن شوید که به موقع می رسید. به خصوص اگر برای مصاحبه حضوری می روید. اگر دیر کردید، خطر از دست دادن بخشی از مصاحبه، هدر دادن وقت مصاحبه کنندگان و ایجاد تاثیر بد را دارید. از طرف دیگر، زود رسیدن نشان می دهد که شما بیش از حد بی تاب هستید و ممکن است مصاحبه کننده را تحت فشار قرار دهید. 10 دقیقه زودتر زمان مناسبی برای ورود به دفتر مصاحبه کننده است.
2. در طول مصاحبه آدامس نجوید و از عینک آفتابی استفاده نکنید. آنها بسیار غیررسمی و غیرحرفه ای هستند. اگر فقط به یک مصاحبه حضوری دعوت شده اید، مطمئن شوید که بوی بدی به مشام شما نمی رسد. زیاد عطر نزنید؛ زیرا بسیاری از افراد به بوها حساس هستند و باید مطمئن شوید که بودن در یک اتاق با شما ناراحت کننده نیست.
مقاله مرتبط
3. در نحوه صحبت در مورد تجربه حرفه ای خود هدفمند باشید. از بد دهنی کارفرمایان قبلی خود بپرهیزید. اطلاعات بیش از حد محرمانه یا خصوصی را فاش نکنید. افشاگری این تصور را ایجاد می کند که اگر مصاحبه کننده شما را استخدام کند و اطلاعات محرمانه را با شما به اشتراک بگذارد، احتمالاً در آینده نیز همین کار را با او انجام خواهید داد.