مؤسسهی IDC میگوید حجم عرضهی گوشی سامسونگ در سال گذشتهی میلادی ۱۳٫۶ درصد کمتر از سال ۲۰۲۲ (با آمار ۲۶۲٫۲ میلیون دستگاه) بوده است.
۲۰۲۳ بهطور کلی سال بدی برای سامسونگ بود. این شرکت نهتنها جایگاه نخست بازار موبایل را از دست داد، بلکه چند فصل متوالی با افت شدید سوددهی دستوپنجه نرم کرد. البته کسبوکار موبایل سامسونگ بهلطف فروش چشمگیر گلکسی S23 و بهترین گوشی های تاشو این شرکت، عملکرد درخشانی از خود برجای گذاشت.
سامسونگ بیشاز یک دهه جایگاه نخست بازار موبایل را در اختیار داشت
IDC میگوید ابعاد بازار موبایل در سال ۲۰۲۳ بهمیزان ۳٫۲ درصد نسبتبه سال ۲۰۲۲ افت کرد و این یعنی بهطور کلی تعداد کمتری گوشی هوشمند روانهی بازار شد.
سامسونگ برنامههای بزرگی برای سال ۲۰۲۴ دارد و میخواهد بار دیگر جایگاه نخست را از اپل پس بگیرد. این شرکت برای عرضهی انبوه سری گلکسی S24 آماده میشود. بهترین گوشی های سامسونگ در سال ۲۰۲۴، چهارشنبهشب رونمایی خواهند شد.
با وجود کاهش ابعاد بازار موبایل، اپل توانست حجم عرضهی آیفون را در سال ۲۰۲۳ بهمیزان ۳٫۷ درصد افزایش دهد که دستاوردی مهم محسوب میشود. موفقیت آیفون در حالی رقم میخورد که بسیاری از گزارشها به افت نسبی فروش آیفون ۱۵ خصوصا در بازار چین اشاره دارند و قیمت گوشی های اپل بسیار زیاد است.
شیائومی پس از اپل و سامسونگ در رتبهی سوم برترین برندهای بازار موبایل قرار گرفت و توانست ۱۴۶ میلیون دستگاه عرضه کند و ۱۲٫۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. حجم عرضهی گوشی شیائومی در سال ۲۰۲۳ افت ۴٫۷ درصدی تجربه کرد.
اوپو بهعنوان چهارمین برند برتر بازار موبایل، با افت ۹٫۹ درصدی مواجه شد و ۸٫۸ درصد از بازار جهانی را در اختیار گرفت. رتبهی پنجم به شرکت ترنشن (مالک برندهایی مثل اینفینیکس، ایتل و تکنو موبایل) رسید که توانست در یک سال حجم عرضهی گوشیهایش را ۳۰٫۸ درصد رشد دهد.