اگرچه کروم مدتهاست به عنوان قهرمان بلامنازع در بین مرورگرها شناخته میشود، اما مرورگرهای دیگر هنوز هم میتوانند مخاطبان خاص خود را جذب کنند. برای مثال، Brave به دلیل رویکرد متمرکز بر حریم خصوصی، تعداد قابل توجهی از کاربران را به خود جذب کرده است.
این شرکت اکنون بزرگترین جهش در تعداد کاربران خود را در ماه می 2024 (مه و ژوئن 1403) اعلام کرده است که بخشی از آن به لطف قانون DMA اتحادیه اروپا به دست آمده است. جایی که اپل باید فرآیند تغییر مرورگر پیشفرض iOS را آسانتر میکرد.
ماه مه (مه و ژوئن 1403) ماه خوبی برای بریو بود. این شرکت برای اولین بار نسبت به آوریل (فروردین و اردیبهشت 1403) افزایش 7.3 درصدی کاربران را گزارش کرد. با تجربه و در مجموع به 78.95 میلیون کاربر فعال ماهانه رسید. تعداد کاربرانی که روزانه از این مرورگر استفاده می کنند نیز با 4.3 درصد افزایش به 28.64 میلیون نفر رسیده و میانگین کاربران 28 روزه بریو با رشدی مشابه به 27.27 میلیون نفر رسیده است.
مرورگر Brave از Brave Search به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خود استفاده می کند، بنابراین افزایش تعداد کاربران به معنای افزایش استفاده از موتور جستجوی مذکور است. Brave Search در ماه می (مه و ژوئن 1403) به بیش از 843 میلیون جستجوی کاربر پاسخ داد که 2.97٪ نسبت به ماه قبل افزایش داشت. علاوه بر این، در 28 می (8 ژوئن 1403) با 28.69 میلیون جستجو، بالاترین رکورد جستجوی روزانه را به نام خود ثبت کرد که 5.9 درصد بیشتر از حد معمول بود.
پس از اینکه قانون DMA اتحادیه اروپا اپل را مجبور کرد تا به کاربران در انتخاب مرورگر پیشفرض خود حق انتخاب بیشتری بدهد، بریو به یک موفقیت تبدیل شد و در نتیجه تعداد نصبهای نسخه iOS این مرورگر از 8000 به 11 در سه روز افزایش یافت.
نکته دیگر این است که روند افزایش تعداد کاربران بریو چندان دوام نخواهد داشت برندن اچ. موسس این شرکت همچنین در مورد مشکل می داند. او می گوید که آنها در تابستان با کاهش تعداد کاربران مواجه خواهند شد. جایی که با شروع فصل تعطیلات، مردم کمتر از مرورگرها استفاده خواهند کرد.