مزدا BT-50 جانشین پیکاپ های سری B است که بین سال های 1961 تا 2006 فروخته شد. جالب اینجاست که مزدا B2000 42 ساله هنوز با نام کارا 2000 در ایران تولید می شود و از نظر نسخه جدید بسیار عقب است. کیفیت و تکنولوژی
در دو نسل اول این ون بر اساس فورد رنجر ساخته شد. هنگامی که مدل نسل سوم در سال 2020 وارد بازار شد، مزدا پلتفرم را با استفاده از زیربنای ایسوزو D-Max تغییر داد. مزدا BT-50 و ایسوزو D-Max در کارخانه ایسوزو در تایلند تولید می شوند. اکنون این پیکاپ سایز متوسط تحت فیس لیفت قرار گرفته و با تویوتا هایلوکس رودررو خواهد شد.
طبق گزارش موتور1، مزدا BT-50 چراغهای جلو بهروز شده به همراه امضای جدید Delight دوگانه که یادآور CX-5 است، خواهد داشت. لوگوی عظیم مزدا تنها تغییری نیست که در جلوپنجره اعمال شده است، زیرا اکنون الگوی متفاوتی با هشت ضلعی های به هم پیوسته وجود دارد. سپر جلو نیز برای بهبود راندمان آیرودینامیکی به منظور کاهش مصرف سوخت اصلاح شده است.
در عقب، لوگوی مزدا بار دیگر بزرگتر از قبل شده است. گرافیک چراغ عقب تغییر کرده است و سپر اصلاح شده به همراه بخش پایینی برجسته وجود دارد. رینگ های آلیاژی و رنگ های جدید تغییرات بیرونی را تکمیل می کنند.
با قدم گذاشتن در داخل، یک سیستم اطلاعات سرگرمی چند لمسی جدید 9 اینچی وجود دارد. صفحه کیلومتر شمار به 7 اینچ رسیده است و اکنون می تواند اطلاعات خارج از جاده را که قبلا فقط در صفحه مرکزی در دسترس بود، نمایش دهد. تغییرات دیگر شامل کروز کنترل تطبیقی با تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و دوربین های استریوی جلوی جدید است که میدان دید را دو برابر می کند. مزدا برای تمیزتر نگه داشتن دوربین پشتی، روکش آبگریز قرار داده است.
نیروی تولیدی توسط یک موتور 3.0 لیتری چهار سیلندر توربودیزل تامین می شود. این موتور 188 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. یک موتور دیزلی کوچکتر 1.9 لیتری با 148 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور نیز در برخی بازارها موجود است. بسته به منطقه و موتور، گیربکس های 6 سرعته دستی و اتوماتیک نیز موجود است.
اخبار آنلاین