چگونه از VLOOKUP در دو فایل مختلف استفاده کنیم؟
برای استفاده از تابع VLOOKUP در اکسل برای بازیابی اطلاعات از یک فایل دیگر، کافی است نام فایل دیگر را در پرانتز قرار دهید ([ ]) و بلافاصله نام برگه و محدوده جدول را تایپ کنید. فرمت کلی فرمول به شرح زیر است:
=VLOOKUP(مقدار جستجو،[file_name.xlsx]محدوده برگه، شماره فهرست ستون، جستجوی محدوده)
شماره دانش آموزان به روز شده در برگه 2 فایل را فرض کنید Number_student_2.xlsx ذخیره می شود. شما می خواهید این شماره های دانشجویی جدید را در فایل اصلی خود وارد کنید. به عنوان مثال، برای نمایش شماره دانشجویی جدید در سلول C2 فایل اصلی، فرمول زیر را در آن سلول وارد کنید:
توجه: برای اینکه فرمول VLOOKUP بین دو فایل اکسل کار کند، هر دو فایل را باز بگذارید.
=VLOOKUP(A2,[Student_number_2.xlsx]Sheet2!$A$2:$C$10,3,FALSE)
این فرمول به اکسل دستور می دهد که مقدار سلول C2 (شماره دانشجویی) را در محدوده $A$2:$C$10 در برگه 2 در فایل Student_number_2.xlsx جستجو کند و داده های ستون سوم (ستون شماره دانشجویی) را نمایش دهد.
تابع VLOOKUP در اکسل یک ابزار مفید برای جستجو و بازیابی اطلاعات از جداول است. این تابع به شما این امکان را می دهد که یک مقدار خاص را در ستون اول یک محدوده جستجو کنید و مقدار مربوطه را از ستون های دیگر دریافت کنید. به نظر شما VLOOKUP چقدر در پروژه های روزمره شما مفید است؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.
اگر کارهای زیادی با اکسل انجام می دهید و می خواهید در زمان خود صرفه جویی کنید، توصیه می کنم مقاله میانبرهای اکسل را از دست ندهید.