مجله اینترنتی گیمیس

گزارش FTC: آمریکایی‌ها در سال گذشته ۱۲٫۵ میلیارد دلار به کلاه‌بردارها باختند

کمیته فدرال تجارت ایالات متحده (FTC) اعلام کرده است که آمریکایی ها به دلیل کلاهبرداری سالانه 1.5 میلیارد دلار از دست داده اند. رقمی که در مقایسه با 1.5 میلیارد دلار خسارت به طرز چشمگیری افزایش یافته است. نکته مهم این است که تعداد گزارش های کلاهبرداری هر دو سال یکسان است و حدود 1.5 میلیون نفر است. اما خسارت مالی ایجاد شده به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

به گفته FTC ، شبکه های اجتماعی بیشترین نقش را در کلاهبرداران با قربانیان ایفا کرده اند. با این حال ، این کمیسیون به طور خاص اعلام نکرد که کدام سیستم عامل ها بیشتر مورد سوء استفاده قرار گرفته اند. رایج ترین نوع کلاهبرداری “جعل” بود که در آن کلاهبرداران کلاهبرداران خود را به عنوان شرکای عاطفی ، بستگان ، نمایندگان سازمان های دولتی یا پشتیبانی فنی توصیف کردند.

برخی از کلاهبرداری ها پیچیده تر بودند. به عنوان مثال ، در یک مثال ، زن فرانسوی برای هر نفر 6000 دلار پرداخت کرده است تابلویاین بازیگر مشهور آمریکایی گیر کرده بود. در بسیاری از این مثالها ، جنایتکاران حتی افراد محتاطانه گمراه کننده هستند و باعث ایجاد اضطراب و فوریت در قربانیان می شوند. شارلوت کالساستعمارگر مالی نیز تجربه شخصی خود را توصیف کرد. وی در چنین کلاهبرداری 6000 دلار از دست داد و تأکید کرد که چقدر واجد شرایط هستند تا قربانیان را به پرداخت مبالغ عظیمی ترغیب کنند.

برخلاف تصور رایج مبنی بر اینکه سالمندان قربانیان اصلی کلاهبرداری آنلاین هستند ، یافته های FTC نشان می دهد که جوانترها نیز بسیار آسیب پذیر هستند. بیش از 5 سال از 5 تا 5 سال بزرگتر گزارش هایی از کلاهبرداری مالی را گزارش کرده است. با این حال ، خسارات مالی برای افراد مسن معمولاً بیشتر است.

مقالات مرتبط:

در این میان ، کلاهبرداری مربوط به فرصت های شغلی و مشاغل به طرز چشمگیری در حال افزایش است و تعداد گزارش های مربوط به سالها از 1 تا 2 سال سه برابر شده است. در سال 2 ، خسارت مالی ناشی از این کلاهبرداری ها حدود 5 میلیون دلار و 5 میلیون دلار در سال بوده است.

متداول ترین روش انتقال وجوه به کلاهبرداران ، انتقال بانکی بود که ضرر مالی حدود 2 میلیارد دلار داشت. سپس این پرداخت از طریق رامسر انجام شد که منجر به ضرر مالی 1.5 میلیارد دلار شد. کارشناسان همچنین هشدار می دهند که با توسعه فناوری هوش مصنوعی ، کلاهبرداران احتمالاً از هویت بستگان قربانیان با استفاده از صداهای جعلی و مصنوعی هوش تقلید می کنند. آنچه تشخیص چنین کلاهبرداری را دشوار می کند.

کمیسیون تجارت فدرال به مردم توصیه می کند که در صورت دریافت پیام یا تماس های ناگهانی ، به ویژه در شبکه های اجتماعی ، ایمیل ، تلفن یا پیام کوتاه ، آگاهی بیشتری داشته باشند. بررسی مستقل مطالبات و درخواست ها قبل از پاسخ یا پرداخت ممکن است از قربانی قربانی جلوگیری کند.

share this recipe:
Facebook
Twitter
Pinterest

Still hungry? Here’s more