مجله اینترنتی گیمیس

گوگل: اخبار آنلاین برای کسب‌و‌کار تبلیغاتی ما بی‌ارزش‌اند

Google پس از آزمایش در هشت کشور اروپایی اعلام کرد که حذف محتوای اخبار از نتایج جستجو هیچ تاثیری قابل توجهی در درآمد تبلیغات شرکت ندارد. به گفته گوگل ، حذف اخبار برای گروهی از کاربران اروپایی نه تنها درآمد را تغییر داده بلکه فقط استفاده از شرکت را کاهش داده است. به نظر می رسد هدف گوگل باعث تضعیف موقعیت ناشران در مذاکرات حقوقی نسبت به یک بررسی علمی می شود.

این آزمایش در بلژیک ، کرواسی ، دانمارک ، یونان ، ایتالیا ، هلند ، لهستان و اسپانیا انجام شد. پل لیومدیر بخش اقتصادی Google توضیح داد که در طول آزمایش ، درصد از کاربران این کشورها در اخبار قطع شده اند. لیو افزود که این حرکت استفاده از موتور جستجوی Google را حدود 2.5 درصد کاهش می دهد. فروپاشی ، که عمدتاً در جستجوی جستجو بود ، که یا برای گوگل درآمد کسب نکرد یا نقش بسیار کمی در تبلیغات داشت.

در وبلاگ رسمی خود ، گوگل صریحاً اظهار داشت كه “پخش اخبار اروپایی در نتایج تقاضا هیچ تأثیر قابل توجهی در درآمد تبلیغات ما ندارد.” این شرکت همچنین افزود که برخی از گزارش های منتشر شده در طول مکالمات قانون حق چاپ اتحادیه اروپا ، ارزش اقتصادی محتوای خبری را بیش از واقعیت نشان داده است.

این آزمایش بخشی از واکنش گوگل به قانون جدید حق چاپ در اتحادیه اروپا است. قانونی که در صورت استفاده از محتوای خبری ، به سیستم عامل ها نیاز به پرداخت ناشران دارد. همچنین از فرانسه انتظار می رفت که در این آزمایش شرکت کند ، اما توسط یک دادگاه رد شد و هشدار داد که نقض توافق قبلی و تهدید مجازات است. آلمان حضور ندارد ، اگرچه اخیراً دولت توسط سیاست های خبری Google تحت فشار قرار گرفته است.

مقالات مرتبط:

به گفته تحلیلگران ، از جمله نویسندگان وب سایت Tekranch ، Google در حال حاضر بین الزامات قانونی و علایق تجاری خود در موقعیت مهمی قرار دارد. آنها معتقدند که این آزمایش می تواند بخشی از تلاش Google برای جلوگیری از پرداخت بیشتر به ناشران باشد.

گوگل قبلاً در سایر کشورها مانند کانادا ، کالیفرنیا در ایالات متحده و استرالیا با چالش های مشابهی روبرو بوده است. در استرالیا ، گوگل حتی تهدید کرد که موتور جستجوی خود را از کاربران خود حذف کند. پس از ورود به قانون مربوطه ، دولت استرالیا موضع قاطع گرفت. نخست وزیر این کشور ، اسکات موریسونوی در پاسخ به تهدید گوگل گفت: “ما توسط استرالیا شناسایی شده ایم ، نه توسط شرکت ها.” سرانجام ، این قانون همچنین برای غول جستجو قرارداد با رسانه های محلی برای استفاده از محتوای خبری امضا شد.

گوگل امیدوار است که نتایج آزمایش اخیر وی بتواند موقعیت شرکت را در مکالمات فعلی با ناشران اروپایی در مورد پرداخت های اجباری بر اساس قانون کپی رایت تقویت کند.

share this recipe:
Facebook
Twitter
Pinterest

Still hungry? Here’s more