ظاهرا گوگل قصد دارد کاربران را مدت بیشتری در نتایج جستجوی خود نگه دارد تا نیاز کمتری به بازدید از وب سایت های دیگر نداشته باشند. در حالی که ویژگی AI Overviews از منابع مختلفی برای پاسخ به هر سوال استفاده می کند، آخرین ویژگی گوگل به طور خاص بر روی وبلاگ های دستور پخت تمرکز دارد.
به گزارش وب سایت Search Engine Roundtableگوگل در حال آزمایش یک ویژگی جستجوی جدید به نام Quick View است. برخی از کاربران هنگام جستجوی دستور غذا، دکمه مشاهده سریع را در بالای دستور العمل ها در وبلاگ های منتخب مشاهده می کنند. با کلیک بر روی این دکمه دستور پخت کامل با مواد اولیه، دستورالعمل های مرحله به مرحله و عکس ها نمایش داده می شود.
در مثال بالا می توانید دستور غذا را از وبلاگ Love and Lemons مشاهده کنید. البته، همچنان می توانید برای مطالب دیگر به وب سایت اصلی مراجعه کنید، اما دستور پخت مستقیماً در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود.
یکی از سخنگویان گوگل در مورد ویژگی جدید Quick View می گوید: «ما همیشه در حال آزمایش روش های مختلف برای ارائه اطلاعات با کیفیت بالا و مفید به کاربران هستیم. ما با تعداد محدودی از تولیدکنندگان محتوا شریک هستیم تا تجربیات جدیدی را در نتایج جستجو ارائه دهیم که به نفع کاربران باشد و به اکوسیستم وب ارزش افزوده باشد.»
وبلاگ های دستور غذا نمونه بارز قدرت گوگل در شکل دادن به وب هستند. این وبلاگ ها باید وب سایت خود را تا حد امکان بهینه کنند تا در نتایج جستجوی برتر گوگل ظاهر شوند. در نتیجه، صفحات دستور غذا با تاریخچه غذا، تجربیات شخصی و سایر اطلاعاتی که احتمالاً نمی خواهید بخوانید، فقط از طریق وب سایت اصلی در دسترس خواهند بود.