گوگل پس از تجزیه چه شکلی خواهد بود؟

موفقیت


وزارت دادگستری ایالات متحده پس از پیروزی در دعوای خود علیه گوگل به دلیل انحصار کسب و کار موتور جستجوی این غول فناوری، پیشنهاد اولیه خود را در مورد چگونگی مهار سلطه گوگل از جمله فروپاشی این شرکت 26 ساله منتشر کرد.

دولت ایالات متحده از آمیت مهتا، قاضی به دنبال چهار دستور برای جلوگیری از اقدامات ضد رقابتی گوگل در بازار موتورهای جستجو است. این روش‌ها شامل اصلاحات رفتاری، تغییر در شیوه‌های تجاری و راه‌حل‌های ساختاری است که در نهایت می‌تواند منجر به فروپاشی غول فناوری مبتنی بر Mountain View شود.

راه حل هایی که وزارت دادگستری ایالات متحده در ذهن دارد اغلب بر محافظت از توانایی جستجو در وب پس از ظهور هوش مصنوعی مولد متمرکز است. این بخش هشدار می دهد که اگرچه هوش مصنوعی ممکن است به طور کامل جایگزین موتورهای جستجو نشود، احتمالاً به یکی از ویژگی های اصلی صنعت جستجو تبدیل خواهد شد. بنابراین باید از سوء استفاده گوگل از قدرت خود برای به دست آوردن مزیت ناعادلانه در بازار جستجوی وب در آینده جلوگیری شود.

مدل هوش مصنوعی گوگل قادر به تشخیص 1000 زبان مختلف است

دولت ایالات متحده از قاضی مهتا خواست تا قراردادهایی را که گوگل می تواند منعقد کند محدود کند و قوانینی را برای مجبور کردن شرکت به همکاری با شرکت های دیگر وضع کند. به گونه ای که ساختار کسب و کار گوگل را تغییر می دهد. دولت بر این باور است که نه تنها باید به سلطه امروز گوگل پایان داد، بلکه باید اطمینان حاصل کرد که غول فناوری دیگر نمی تواند همه چیز را کنترل کند.

گوگل در پاسخ به محدودیت های دولت آمریکا، پیشنهادات دولت را افراطی خواند و گفت که خواسته های موسسات بالادستی در این زمینه بسیار فراتر از مسائل حقوقی خاص تجاری است. اما عواقب فروپاشی نهایی گوگل و مسدود شدن انحصار آن برای رقبای این غول فناوری و مصرف کنندگان عادی چیست؟ امروز می خواهیم با هم مرور کنیم پیامدهای تحلیل گوگل بیایید پرداخت کنیم

توزیع مجدد بازار جستجو و تقسیم درآمد

باید بدانید که اپلیکیشن‌های گوگل به‌طور پیش‌فرض بر روی بسیاری از گوشی‌های هوشمند نصب می‌شوند و به دلیل قراردادهای تقسیم درآمد تبلیغاتی، موتور جستجوی پیش‌فرض در اکثر مرورگرهای وب متعلق به گوگل است. اما در این شرایط تکلیف «رقابت» چه خواهد شد؟

وزارت دادگستری آمریکا معتقد است که کاربران در حضور گوگل از موتورهای جستجوی رقیب استفاده نمی کنند

وزارت دادگستری در دادگاه استدلال کرد که مصرف کنندگان بعید است از موتورهای جستجوی رقیب در حضور گوگل استفاده کنند و شرکای تجاری غول فناوری تا زمانی که درصدی از درآمد آن را دریافت می کنند انگیزه کمی برای استفاده از خدمات رقیب دارند. به همین دلیل است که وزارت دادگستری ایالات متحده معتقد است که مهار کنترل گسترده گوگل بر بازار جهانی تنها «نقطه شروع» برای مقابله با رفتار غیرقانونی این غول فناوری است.

دولت می گوید در حال بررسی راه هایی برای محدود کردن معاملاتی است که گوگل می تواند با سازندگان گوشی های هوشمند و شرکت های نرم افزار مرورگر اینترنت انجام دهد. این راه‌حل‌ها به‌طور خاص به دنبال توافق‌هایی هستند که جستجوی Google را به عنوان گزینه پیش‌فرض تنظیم می‌کنند یا آن را از قبل روی دستگاه‌ها نصب می‌کنند.

کاربران سرویس‌های گوگل معمولاً حتی نمی‌دانند که گزینه‌های دیگری نیز برای آنها وجود دارد

البته تسلط گوگل تنها به دلیل تعامل گسترده آن با سایر شرکت ها نیست. این غول فناوری موتور جستجو و تجارت هوش مصنوعی خود را با استفاده از سایر خدمات خود از جمله مرورگر کروم، سیستم عامل اندروید و فروشگاه پلی استور تبلیغ می کند. وزارت دادگستری ایالات متحده بر این باور است که این رفتار خود تبلیغی توسط گوگل رقابت را از بین می برد و انگیزه های رقبا را از بین می برد. دادگاه جزئیات زیادی در مورد نحوه رسیدگی به این مسائل ارائه نکرد، اما گفت که به راه حل های رفتاری و ساختاری (یعنی تفکیک گوگل) توجه خواهد کرد.

چندین کشور که شکایت های مرتبط را در دادگاه های ایالات متحده مطرح کرده اند نیز به دنبال رسیدگی به همین موضوع هستند. اینکه کاربران سرویس های گوگل حتی نمی دانند که گزینه های دیگری برای آنها وجود دارد! این کشورها سعی می کنند گوگل را در کمپین هایی مشارکت دهند که از وجود رقبا اطلاع رسانی می کند.

جمع آوری و استفاده از داده ها

دولت ایالات متحده می گوید گوگل با استفاده از داده های جستجوی کاربر برای افزایش تسلط خود، یک “حلقه تقویت کننده” ایجاد کرد. اساساً، هر چه موتور جستجو جستجوهای بیشتری دریافت کند، اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ارائه پاسخ های صحیح و بهبود خود می آموزد. از آنجایی که رقبای Google به اندازه غول فناوری به کانال های توزیع تبلیغات و جذب کاربر دسترسی ندارند، غول فناوری مبتنی بر Mountain View می تواند عملکرد موتور جستجوی خود را با سرعت خیره کننده ای بهبود بخشد و رقابت را برای رقبا بسیار سخت تر کند.

دولت ایالات متحده ادعا می کند که در تلاش است تا این مزیت را معکوس کند و احتمالاً گوگل را مجبور می کند تا برخی از داده ها و کانال های جذب کاربر خود را با رقبا به اشتراک بگذارد. این اطلاعات ممکن است شامل مواردی مانند داده‌های جستجو، فهرست‌ها و مدل‌های مورد استفاده در «جستجوی هوش مصنوعی» و شیوه‌های رتبه‌بندی غول فناوری باشد.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *