مجله اینترنتی گیمیس

یوتیوبرها ویدئوهای استفاده‌نشده را به شرکت‌های هوش مصنوعی می‌فروشند

شرکت‌های هوش مصنوعی مانند OpenAI، Google، Alphabet، Moonvalley و دیگران هزاران دلار برای محتوای دیجیتال بلااستفاده به تولیدکنندگان محتوا پرداخت می‌کنند. برای آموزش مدل های هوش مصنوعی از ویدیوهای منحصر به فرد استفاده می شود.

با ظهور هوش مصنوعی، نگرانی هایی در مورد استفاده غیرمجاز از محتوای تولید شده توسط کاربران رسانه های اجتماعی و هنرمندان و سایر تولیدکنندگان محتوا وجود دارد. با توجه به گزارش بلومبرگاین نگرانی ها افزایش یافته است، به ویژه به این دلیل که بیشتر محتوای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی، از جمله تصاویر، موسیقی و غیره، به شدت به منابع موجود در اینترنت متکی است.

با گذشت زمان، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به دلیل استفاده از مجموعه محدودی از منابع، بسیار تکراری شده است. سال گذشته، چندین شرکت هوش مصنوعی مدل‌هایی را معرفی کردند که می‌توانستند ویدیوهای واقعی را از ورودی متن ایجاد کنند. اما فناوری ساخت این ویدیوها به حجم عظیمی از داده های آموزشی نیاز دارد که همانطور که گفته شد بسیار محدود است.

شرکت های هوش مصنوعی برای فیلم های منتشر نشده خود به سازندگان محتوا پرداخت می کنند. زیرا این محتوا به دلیل منحصر به فرد بودن برای آموزش مدل های هوش مصنوعی بسیار ارزشمند است.

تولیدکنندگان محتوا برای هر دقیقه ویدیو بین 1 تا 4 دلار دستمزد می گیرند. ویدیوهای با کیفیت بالاتر مانند ویدیوهای 4K یا فرمت‌های خاص مانند فیلم‌های پهپاد و انیمیشن‌های سه بعدی شارژ بیشتری خواهند داشت.

سازندگان محتوا اغلب ساعت‌ها ویدیو ضبط می‌کنند که هرگز به دست مخاطبانشان نمی‌رسد و معمولاً بدون استفاده یا حذف می‌شوند. فروش این محتوای بلااستفاده فرصتی را برای شرکت‌های هوش مصنوعی فراهم می‌کند تا درآمد بیشتری خارج از پرداخت‌های تبلیغاتی یا پلت فرم کسب کنند.

برخی از شرکت های هوش مصنوعی مستقیماً با سازندگان محتوا ارتباط برقرار می کنند. در حالی که دیگران با صدها تولیدکننده از طریق شرکت های صدور مجوز مانند Troveo AI و Calliope مذاکره می کنند و سپس محتوای ویدیویی را به صورت عمده خریداری می کنند.

شرکت‌های هوش مصنوعی به دلیل استفاده از متن، فیلم، هنر و تصاویر موجود در اینترنت بدون اجازه تولیدکنندگان با انتقاداتی مواجه شده‌اند. سال گذشته، شرکت‌هایی مانند OpenAI، Meta، Nvidia و دیگران توسط ناشران خبری، بازیگران و تولیدکنندگان محتوای مستقل به اتهام نقض حق چاپ شکایت کردند.

مقالات مرتبط

با صدور مجوز برای محتوای بلااستفاده، آموزش مدل‌های هوش مصنوعی می‌تواند به نفع هر دو طرف باشد. سازندگان محتوا نسبت به محتوای خود جبران خسارت می کنند و شرکت ها داده های مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

دن لویتمعاون ارشد تولیدکنندگان در Wasserman Inc.، تولیدکنندگان محتوا را تشویق به امضای قراردادهای مجوز کرد و گفت: «هر چیزی که به صورت عمومی پست می‌کنید اساساً در دسترس دیگران است. ما شرکت‌هایی را دیده‌ایم که بدون اجازه این محتوا را جمع‌آوری و وارد سیستم‌های خود می‌کنند. این یک روش قانونی و ساختارمند است که حداقل از این روند به شما منفعت می‌دهد.”

share this recipe:
Facebook
Twitter
Pinterest

Still hungry? Here’s more