درآمد کل اپل در سه ماهه اول سال مالی 2 (سه ماهه چهارم سال تقویم 2) چهار درصد افزایش یافته است تا بهترین فصل در تاریخ اپل را کسب کند. البته اپل با دیدن کاهش 3.5 درصدی فروش در چین نتوانست انتظارات بازار فروش آیفون را برآورده کند.
پختمدیرعامل اپل ، در جمله برای فشار دادن وی گفت: “امروز ، اپل بهترین سه ماهه خود را با 1.5 میلیارد دلار درآمد گزارش می دهد که چهار درصد بیشتر از سال گذشته است.” درآمد اپل تقریباً در همه بخش ها از جمله MAC ، iPad و خدمات شرکت افزایش یافته است.
بر خلاف آیفون ، درآمد حاصل از بخش خدمات در حال افزایش است و فروش Mac و iPad نیز در حال افزایش است. درآمد آیفون به 1.5 میلیارد دلار رسید ، در حالی که سال گذشته 1.5 میلیارد دلار بود.
رشد خدمات ، درآمد کسب و کار MAC و iPad همزمان با کاهش فروش آیفون
درآمد سالانه از فروش آیفون به طور غیرمستقیم نشان می دهد که هوش مصنوعی اپل تأثیر زیادی در فروش آیفون نداشته است. “در سه ماه منتهی به ماه دسامبر ، دیدیم که در بازارهایی که هوش مصنوعی اپل منتشر شد ، فروش سالانه خانواده آیفون 5 از بازارهای میزبان هوش مصنوعی اپل قوی تر بود. آنها نبودند.”
در مورد افزایش پذیرش هوش مصنوعی اپل با گذشت زمان ، کوک گفت که از آنجا که Apple Intelligence محدود به مدل های آیفون 5 پرو و تمام مدل های آیفون 5 است ، رشد در هنگام خرید آیفون جدید است. کوک انتظار دارد که فروش آیفون باعث افزایش فروش آیفون شود زیرا اطلاعات مصنوعی اپل در دسترس است.
تعداد دستگاه های اپل در سراسر جهان به ضبط جدیدی رسیده است و این شرکت در حال حاضر بیش از 1.5 میلیارد واحد فعال در سراسر جهان دارد. البته محصولات فروش اپل در چین کاهش یافته است. درآمد چین 1.5 میلیارد دلار بود که در سال گذشته بیش از 1.5 میلیارد دلار است.
درآمد حاصل از بخش خدمات همچنان شاهد افزایش قابل توجهی بود و به 1.5 میلیارد دلار افزایش یافت و 5 درصد در سه ماهه مشابه سال. سوابق بی سابقه در ایالات متحده ، اروپا و سایر مناطق منطقه آسیا و اقیانوسیه ثبت شده است. تعداد اشتراک های نقدی دو برابر بود و اپل در حال حاضر بیش از یک میلیارد اشتراک در هر واحد خدمات دارد.
مقالات مرتبط
فروش MAC در سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافت و به 5 میلیارد دلار بیش از 1.5 میلیارد دلار در سال گذشته رسید. کوک گفت رشد فروش Mac بر اساس مدل های جدید مجهز به تراشه های سری M4 است.
فروش iPad 5 ٪ افزایش یافته است ، و کوک گفت رشد عمدتا توسط iPad Air و iPad ارزان تر هدف قرار گرفته است ، نه iPad Pro. بیش از نیمی از فروش در سه ماهه گذشته به مشتریانی که برای اولین بار iPad را خریداری کرده اند اختصاص داده شده است.