25 عادت افراد موفق و بسیار شاد

خواب با کیفیت ، رویاهای بزرگ و گفتگوهای معنادار بخشی از آمیزه کسانی است که آنقدر خوش شانس هستند که خود را “شاد” می نامند.

نظرات ارائه شده توسط همکاران کارآفرین نظر خود آنهاست.

راز خوشبختی چیست؟ با توجه به شخص درگیر می تواند متفاوت باشد. اما ما می دانیم که افراد خوشبخت عادت های مختلفی دارند و متفاوت از کسانی که بدبخت هستند فکر می کنند. بنابراین ، خبر خوب این است ، اگر سعی می کنید یکی از آن افراد خوشبخت باشید ، تشخیص دهید که این احساس دلخواه از درون ناشی می شود و شما این قدرت را دارید که با تسلط بر برخی عادت های ساده ، آن اخم را وارونه جلوه دهید.

مرتبط: 5 اقدامی که می توانید برای افزایش ضریب شادی خود انجام دهید

آنچه در اینجا افراد خوشحال انجام می دهند و انجام نمی دهند اینجاست. . .

1. آنها لحظه را می پسندند.

آیا کلیشه های قدیمی مانند “ایستادن برای بوییدن گل رز” و “این چیزهای کوچک زندگی است” واقعاً منجر به خوشبختی می شود؟ بله

محققان این کار را “لذت بخش” می نامند که همه اینها توجه به لحظه است. به جای اینکه چند وظیفه ای انجام دهید و به گذشته و آینده و منفی نگری کنونی توجه داشته باشید ، آن دسته از ما که از زندگی خود رضایت بیشتری داریم ، برای لذت بردن از زیبایی و چیزهای کوچک و شگفت انگیز زندگی متوقف می شویم.

2. آنها روزانه مراقبه می کنند.

مدیتیشن یکی از م mostثرترین راه ها برای گام برداشتن در یک سکون و هوشیاری است که به نوبه خود به ذهن شما فاصله بسیار لازم از تمام نگرانی ها و اضطراب های مشغول آن را می دهد. بهتر از همه؟ هر روز فقط چند دقیقه طول می کشد. برای شروع ، می توانید برنامه ای مانند Calm ، Stop ، Breathe & Think یا Insight Timer را بارگیری کنید.

3- آنها کینه ها را حفظ نمی کنند.

بخشش و فراموشی در مورد خوشبختی کاملاً ضروری است. دلیل؟ نگه داشتن کینه به این معناست که شما به عصبانیت ، کینه ، درد و سایر احساسات منفی که سد راه خوشبختی هستند آویزان هستید. با رها کردن این احساسات ، خود را از منفی سازی رها می کنید بنابراین فضای بیشتری برای ورود احساسات مثبت وجود دارد.

مرتبط: 3 استراتژی برای هک شادی

4- آنها خرج دیگران می کنند.

مایکل نورتون ، دانشیار بازاریابی در دانشکده بازرگانی هاروارد و نویسنده کتاب Happy Money: Science of Smartarter Selling ، گفت: “ما در تحقیقات خود نشان داده ایم که دادن پول به دیگران باعث شادی بیشتر مردم می شود.” “یکی از دلایل آن ایجاد ارتباطات اجتماعی است. اگر خودتان یک ماشین خوب و یک خانه بزرگ در یک جزیره داشته باشید ، خوشحال نخواهید شد ، زیرا ما برای خوشبختی مردم نیاز داریم. اما با دادن به دیگری شخص ، تو هستی … ایجاد یک ارتباط و گفتگو با آن شخص ، و آن چیزها واقعاً برای خوشبختی خوب هستند. “

من خودم یاد گرفته ام که دوستی های واقعی نیاز به سرمایه گذاری دارند. این همیشه به معنای پول نیست ، اما به وقت زیادی نیاز دارد. افراد واقعاً خوشحال وقت (و پول) خود را صرف روابط خود می كنند: كتاب هدیه شناسی و متخصص هدیه دادن ، جان روحلین در این باره مطالبی را نوشت.

5. آنها مشغول هستند ، اما عجله ندارند.

تحقیقات نشان می دهد که احساس “عجله” می تواند منجر به استرس و ناراحتی شود. در همان زمان ، مردم با یافتن آن محیط شاد که فقط به اندازه کافی مشغول است دست و پنجه نرم می کنند. از این گذشته ، مطالعات دیگر حاکی از آن است که تعادل سالم بین زندگی و زندگی مهم است ، زیرا خستگی ممکن است سنگین باشد.

اگر بیش از حد متعهد هستید یا بسیار پراکنده هستید ، این قانون را دنبال کنید که درک سیورز در سایت خود گنجانده است: “هنگام تصمیم گیری در مورد انجام کاری ، اگر چیزی کمتر از” واو احساس می کنید! – سپس بگو “نه” “

6. آنها خود را با افراد مناسب احاطه می کنند.

خوشبختی مسری است. این بدان معناست که وقتی خود را با افراد خوشحال و حامی دیگر احاطه کنید ، می توانید اعتماد به نفس ایجاد کنید ، خلاقیت خود را تقویت کنید و به طور کلی بیشتر لذت ببرید. در طرف دیگر طیف ، معاشرت با افراد منفی به این معنی است که شما فقط یکی دیگر از اعضای مهمانی ترحم آنها هستید – و این طاقت فرسا است و سرگرم کننده نیست.

7. آنها چیزهای کوچک را عرق نمی کنند.

افرادی که خوشحال هستند انرژی و تلاش خود را فقط به چیزهایی متمرکز می کنند که واقعاً مهم هستند و تحت کنترل آنها نیست. به یاد داشته باشید ، مصرف شدن توسط چیزهایی که کاملاً هیچ کنترلی روی آنها ندارید اتلاف وقت است که در نهایت شما را به سمت طرف بدبخت متمایل می کند. به عبارت دیگر ، در هنر رها کردن آن مهارت کسب کنید.

8- موفقیت دیگران را جشن می گیرند.

هیچ رازی نیست که داشتن یک زندگی اجتماعی غنی و روابط سالم از م importantلفه های مهم سعادت است. اما ، افراد خوشحال روابط خود را از طریق پاسخ “فعال و سازنده” ، که شامل بزرگداشت موفقیت اطرافیان است ، پرورش می دهند و بهبود می بخشند.

در کتاب خود شکوفا توضیح داد: “افرادی که به آنها اهمیت می دهیم غالباً درباره ما پیروزی ، پیروزی و اتفاقات خوب کم اهمیت دیگری را که برای آنها رخ می دهد ، بیان می کنند. نحوه پاسخ ما می تواند رابطه را ایجاد کند یا آن را تضعیف کند. چهار روش اساسی برای پاسخ دادن وجود دارد. ، فقط یکی از آنها باعث ایجاد روابط می شود. “

9. با همه با احترام و مهربانی رفتار می کنند.

مهربانی ، مانند خوشبختی ، مسری است. حتی یک اسم برای آن وجود دارد: “اوج اخلاقی”. مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا-لس آنجلس و دانشگاه های کمبریج و پلیموث در انگلستان انجام شد نشان داد که مشاهده رفتارهای مهربانانه باعث می شود در درونمان گرم و مبهم باشیم.

سیمون اشنال ، از کمبریج ، محقق اصلی ، گفت: “وقتی این احساس” اوج “اخلاقی را احساس می کنید ، نه تنها می گویید می خواهید فرد بهتری باشید و به دیگران کمک کنید.” “اما شما در حقیقت این کار را می کنید ، وقتی فرصت پیش می آید.”

10. آنها خوش بین هستند.

بیایید صادق باشیم: اتفاقات بد برای همه ما رخ می دهد – حتی خوشحال ترین و خوشحال ترین افراد روی کره زمین. مسئله این است که آنها شکایت نمی کنند ، غر می زنند یا اجازه می دهند که بدبینی به پیشگویی پر از خود تبدیل شود. آنها با تمرکز بر راه حل های مسئله و تأمل در آنچه از آنها سپاسگزار هستند خوش بین باقی می مانند.

11. آنها در مورد روابط فعال هستند.

شواهد نشان می دهد که بیشتر روابط (به ویژه ازدواج) با گذشت زمان کاهش می یابد. اما ، افراد خوشبخت در واقع با برقراری ارتباط با عزیزان ، شنوندگان فعال و سازنده و عدم خودشیفتگی در گفتگو ، روی حفظ این روابط کار می کنند.

12. آنها به اندازه کافی می خوابند.

احتمالاً شما یک صفر بار این موضوع را شنیده اید. اما داشتن خواب با کیفیت کاملاً ضروری است. اگر به تازه سازی نیاز دارید ، کمبود خواب می تواند بر سلامتی ، بهره وری و توانایی کنار آمدن با شرایط استرس زا تأثیر منفی بگذارد. اگر در استراحت شبانه خوب مشکلی دارید ، با رعایت یک برنامه خواب ، استفاده از نور طبیعی ، پرهیز از نورهای شدید قبل از خواب ، ورزش و نخوردن و نوشیدن الکل نزدیک به زمان خواب شروع کنید.

13. آنها در طبیعت وقت می گذرانند.

طبیعت اثر آرام بخشی دارد و به ما یادآوری می کند که سرعت خود را کم کنیم ، نفس های عمیق بکشیم و حال را خیس کنیم. دیوید استرایر ، محقق از دانشگاه یوتا ، گفت: “مردم در طول 100 سال گذشته در مورد تجربیات عمیق خود در طبیعت بحث کرده اند – از ثورو تا جان مویر تا نویسندگان دیگر.” “اکنون ، ما شاهد تغییراتی در مغز و تغییراتی در بدن هستیم که نشان می دهد هنگام تعامل با طبیعت ، از نظر جسمی و روحی از سلامت بیشتری برخوردار هستیم.”

به زبان ساده ، وقت خود را به گشت و گذار در یک پارک اختصاص دهید ، از ساحل دیدن کنید یا از یک مسیر پیاده روی کنید.

14- آنها به مشکلات به عنوان چالش نگاه می کنند.

افراد خوشحال گفتگوی داخلی خود را تغییر داده اند به طوری که در صورت بروز مشکلی ، آن را به عنوان یک چالش و فرصت جدید برای بهبود زندگی خود تلقی می کنند. در واقع ، شما فقط باید پیش بروید و کلمه “مشکل” را از ذهن خود حذف کنید

15. آنها به خودشان پاداش می دهند.

گرتچن روبین ، نویسنده پروژه خوشبختی ، نوشت: “” رفتارها “ممکن است به نظر یک استراتژی غیرتمندانه و خودآراسته باشد ، اما اینطور نیست. از آنجا که ایجاد عادت های خوب می تواند باعث تخریب شود ، رفتارها می توانند نقش مهمی داشته باشند.”

روبین نوشت: “وقتی به خودمان خوراکی می دهیم ، احساس انرژی ، مراقبت و رضایت می کنیم ، که خود فرماندهی ما را تقویت می کند – و خود فرماندهی به ما کمک می کند تا عادت های سالم خود را حفظ کنیم.”

وی ادامه داد: “مطالعات نشان می دهد افرادی که کمی معاشرت می کنند ، به صورت دریافت یک هدیه غافلگیرانه یا تماشای یک فیلم خنده دار ، در کنترل خودشان بدست می آیند. این یک راز بزرگسالی است: اگر بیشتر به خودم بدهم ، می توانم بپرسم بیشتر از خودم. عزت نفس خودخواهانه نیست. “

16. ابراز سپاس می کنند.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا-دیویس نشان می دهد که افرادی که روزانه برای پرورش نگرش قدردانی تلاش می کردند ، روحیه و انرژی خود را بهبود بخشیدند و اضطراب کمتری را تجربه کردند. این به احتمال زیاد به دلیل پایین بودن سطح کورتیزول است. بنابراین هر روز صبح قدردانی کنید ، در یک ژورنال درمورد آنچه که از آن شکرگزار هستید ، بنویسید و گاه گاهی از عزیزان و همکاران خود بگویید “متشکرم”.

17. آنها رویاهای بزرگ می بینند.

خوشبخت ترین افراد رویاهای بزرگی می بینند و سخت تلاش می کنند تا این رویاها را به اهداف قابل دستیابی تبدیل کنند. آنها متعهد و منظم هستند و از ناهنجاری هایشان می دانند: آنها به خود اجازه می دهند “نه” بگویند ، از سلامتی خود مراقبت کنند ، از مناطق راحتی خود خارج شوند و این واقعیت را بپذیرند که ممکن است مجبور شوند از نو شروع کنند.

18- آنها وقت را تنها می گذرانند.

در حالی که روابط برای خوشبختی فرد مهم است ، همه ما برای رسیدن به خودمان به کمی زمان نیاز داریم. وقت گذراندن به تنهایی به شما این فرصت را می دهد تا نگرانی ها و اضطراب های خود را باز کنید ، در آنچه به خاطر آن سپاسگزار هستید تأمل کنید و با آرزوها و آرزوهای خود به مسیر درست برگردید. من سعی می کنم قرارهای هفتگی انفرادی را تنظیم کنم ، معمولاً اولین چیزی که صبح قبل از بقیه بیدار نیستم ، تا خودم را چک کنم

19- بهانه نمی آورند.

بسیار آسان است که کسی را به خاطر شکستهای خود مقصر بدانید. مشکل این است که این به شما اجازه نمی دهد رها شوید و از آن شکست ها عبور کنید. افراد خوشبخت مسئولیت اشتباهات خود را می پذیرند و از این شکست به عنوان فرصتی برای تغییر زندگی خود به سمت بهتر استفاده می کنند.

20- ذهنیت رشد دارند.

وقتی صحبت از شخصیت می شود ، افراد در یکی از دو اردوگاه قرار می گیرند: آنهایی که ذهنیت ثابت دارند یا کسانی که ذهنیت رشد دارند. افراد با ذهنیت ثابت اعتقاد دارند شما همان هستید که هستید و در این زمینه کاری نمی توانید انجام دهید. این یک مشکل است زیرا از رشد یا تغییر آنها جلوگیری می کند.

با این حال ، افراد با ذهنیت رشد معتقدند که با کمی تلاش می توانند پیشرفت کنند ، که به نوبه خود باعث خوشحالی آنها می شود زیرا برای کنار آمدن و غلبه بر چالش ها مناسب ترند.

21. آنها برای خرید تجارب هزینه می کنند ، نه برای چیزهای مادی.

انواع منابع تحقیقاتی نشان می دهد که مردم هنگام خرید تجربیات به جای وسایل مادی ، خوشحالتر می شوند. این به این دلیل است که تجربیات به مرور بهبود می یابند. مردم اغلب این تجربیات را مرور می کنند. تجربیات می توانند بی نظیر باشند. و آنها شامل تعامل اجتماعی هستند.

علاوه بر این ، مادی گرایی می تواند تأثیرات منفی داشته باشد. سونجا لیوبومیرسکی در کتاب خود با عنوان “افسانه های خوشبختی” توضیح داد: “کوهی از تحقیقات نشان داده است که مادیات خوشبختی را تهی می کند ؛ رضایت از روابط ما را تهدید می کند ؛ به محیط زیست آسیب می رساند ، ما را کمتر دوستانه ، دوست داشتنی و همدل می کند و باعث می شود کمتر کمک کنیم دیگران و به جوامع ما کمک می کنند. “

22. آنها یک مراسم صبحگاهی دارند.

آیین های صبح آرامش بخش هستند و زمینه را برای چگونگی روزهای شما فراهم می کنند. چه مراقبه باشید ، چه به پیاده روی بروید ، یک کتاب الهام بخش بخوانید ، یک ژورنال سپاسگزاری بنویسید ، یک صبحانه سالم بخورید یا از طریق ایمیل دریافت کنید ، مهم است که یک آئین صبحگاهی را ایجاد کنید و به آن پایبند باشید.

23. آنها از خود مراقبت می کنند.

از آنجا که بدن و ذهن به هم متصل هستند ، منطقی است که اگر از نظر جسمی مراقب خود نیستید ، از نظر روحی و روانی رنج خواهید برد. با خوابیدن با کیفیت هر شب ، داشتن یک رژیم غذایی متعادل ، ورزش منظم و یافتن راه های سالم برای رفع فشار و کاهش استرس شروع کنید.

24. آنها از نقاط قوت شخصیت خود استفاده می کنند.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از “نقاط قوت” ما باعث می شود احساس شادی و رضایت بیشتری داشته باشیم. همانطور که شاون آچور در کتاب خود به نام مزیت خوشبختی توضیح داد: “هنگامی که 577 داوطلب تشویق شدند یکی از نقاط قوت خود را انتخاب کرده و به مدت یک هفته هر روز آن را به روشی جدید استفاده کنند ، نسبت به گروههای کنترل شادتر و افسرده تر می شوند.

“و این مزایا به طول انجامید: حتی پس از پایان آزمایش ، سطح خوشبختی آنها شش ماه بعد افزایش یافت. مطالعات نشان داده است که هرچه بیشتر از نقاط قوت خود در زندگی روزمره استفاده کنید ، شادتر خواهید شد.”

25. آنها در گفتگوهای عمیق و معنی دار شرکت می کنند.

افراد خوشحال از صحبت های کوچک چشم پوشی کرده و به گفتگوهای عمیق می پردازند. در حقیقت ، این تحقیقات پشتیبانی شده است. در پیگیری زندگی خوب ، کریستوفر پیترسون نوشت: “اول ، شرکت کنندگان خوشحالتر وقت بیشتری را صرف گفتگو با دیگران کردند ، با توجه به پایه اجتماعی خوشبختی ، این یک نتیجه غیرمنتظره است. دوم ، میزان گفتگوهای کوچک با شادی رابطه منفی داشت.

“و سوم ، میزان صحبت های اساسی با خوشبختی ارتباط مثبت داشت. بنابراین ، افراد خوشحال از نظر اجتماعی با دیگران درگیر می شوند و این تعامل شامل موارد اساسی است.”

نتیجه:

اگر می خواهید شادتر باشید – و صادقانه بگویم ، چه کسی این کار را نمی کند؟ – با معکوس کردن عادت های ذکر شده در بالا شروع کنید. برای اینکه این تجربه را به یک تجربه لذت بخش تبدیل کنید ، با تسلط بر یک عادت در یک زمان شروع کنید ، سپس به سرعت به سراغ عادت بعدی بروید. تعجب خواهید کرد که چه حیرت انگیزی احساس خواهید کرد!

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.