جنرال موتورز 461839 کامیون دیزلی و شاسی بلند را به دلیل مشکل گیربکس فراخوان کرده است. این مشکل می تواند باعث قفل شدن چرخ های عقب شود.
به گزارش Motor1مشکل گیربکس همه مدلهای شورولت سیلورادو و جیامسی سیرا مدلهای 2022 تا 2022 از جمله مدلهای 1500، 2500 و 3500 را شامل میشود.
سایش بیش از حد شیر کنترل در این گیربکس ها می تواند باعث تغییر ناگهانی دنده شود. بر اساس اسنادی که در اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده (NHTSA) ثبت شده است، این می تواند منجر به وضعیتی شود که تعویض دنده سخت چرخ های عقب را قفل می کند.
یک مهندس جنرال موتورز برای اولین بار در اواخر ژوئن پس از اطلاع از یک حادثه مربوط به یدک کشی یک تریلر GMC Sierra 2500 مدل 2021، مشکل احتمالی را گزارش کرد. مطالعه اولیه این خودروساز نشان داد که توقف احتمالی آنقدر طولانی نخواهد بود که باعث از دست دادن کنترل شود. ماشین باشد؛ اما تحلیل های بعدی خلاف این را نشان داد.
تا اواسط سپتامبر، جنرال موتورز 1888 گزارش از قفلهای احتمالی مرتبط با این مشکل ثبت کرده است. در میان این گزارش ها، برخی مربوط به خسارات مالی ناشی از سر خوردن خودروها در جاده بود. سه گزارش از جراحات جزئی مربوط به انسداد وجود دارد. اما هیچ کدام از آنها به دلیل برخورد اتفاق نیفتاد.
راه حل GM شامل تعویض شیرهای معیوب نمی شود. در عوض، جنرال موتورز با افزودن یک بهروزرسانی نرمافزار، گیربکس را برای سایش بیش از حد سوپاپ و تعویض نادرست دنده کنترل میکند.
مقالات مرتبط
در تئوری، بهروزرسانی جنرال موتورز چراغ چک موتور را روشن میکند و گیربکس را در حدود 10000 مایل قبل از قفل شدن چرخهای عقب به دنده پنجم محدود میکند.
بیشتر نیم میلیون خودرو دچار نقص گیربکس در کامیون ها و وانت بارها هستند. فقط 1502 اسکالید، 5182 یوکان و 6383 حومه و تاهو در این فراخوان گنجانده شده است.