سیستم جدید BMW در SUV این شرکت که هنوز نامی برای آن گذاشته نشده است، روی پلت فرم الکتریکی Neue Klasse استفاده خواهد شد. به گفته BMW، این SUV در اواخر سال 2025 عرضه خواهد شد.
بی ام و مانند بسیاری از خودروسازان تعداد نمایشگرها و صفحه های داخل آن را کاهش داده است ماشیناز طراحی مینیمالیستی تسلا پیروی می کند. ب ام و اولین خودروسازی نیست که آمپلی فایر عقب را از داشبورد جدا کرده و به شیشه منتقل می کند.
فرانک وبرمدیر ارشد فناوری بیامو گفت که او بهخصوص نگران این واکنشها نیست. ظاهراً برخی از اعضای هیئت مدیره این شرکت در ابتدای ارائه این ایده کمی نگران بودند.
وبر گفت که روش جدید نمایش اطلاعات در پشت آمپلی فایر دیگر مانند داشتن صفحه نمایش در خودرو نیست، بلکه یک لایه واقعیت افزوده است که راننده و خودرو را بیشتر به جاده متصل می کند.
این اولین بار نیست که BMW یک نمایشگر هدآپ به نام BMW Panoramic iDrive را معرفی می کند. این شرکت نسخه ای از آن را در CES 2023 با مدل مفهومی iVision Dee به نمایش گذاشت. فناوری های جدید BMW بخشی از پلتفرم جدیدی به نام BMW Operating System X هستند.
نمایشگر هدآپ جدید در امتداد نوار سیاه و سفید باریک در پایین شیشه جلو قرار دارد که بین ستون های A قرار دارد. این نمایشگر سه بعدی شامل اطلاعات سرعت، اطلاعات کمک رانندگی تطبیقی، اطلاعات چراغ راهنمایی و علائم جاده، اطلاعات ناوبری و وضعیت شارژ است.
اطلاعات نمایشگر هدست قابل تنظیم بوده و کاربر می تواند محتوای مورد نظر خود را در این قسمت نمایش دهد. کاربر می تواند 6 ویجت شامل اطلاعاتی مانند دمای هوای خارج از خودرو، زمان باقی مانده برای رسیدن به مقصد و اطلاعات مربوط به هر قسمت از برنامه مسیریابی را به صفحه نمایش اضافه کند.
بی ام و می گوید که برخلاف سایر HUD ها که برای دیدن اطلاعات نمایش داده شده باید در زاویه مناسبی قرار بگیرید، نمایشگر جدید BMW از زوایای مختلف برای راننده و سرنشین قابل مشاهده خواهد بود. علاوه بر این، نمایشگر هدآپ برای حفظ عملکرد خود در شدیدترین نور طراحی شده است.
اگر داشتن یک هدآپ نمایش کامل برای شما کافی نیست، باید بگوییم که BMW یک هدآپ نمایشگر ثانویه را در بالای صفحه نمایش کامل هدآپ و در سمت چپ (درست در مقابل خط راننده) قرار داده است. بینایی). این هد آپ نمایشگر می تواند اطلاعات مسیر راننده را به صورت سه بعدی و دقیق تری نشان دهد.
BMW ویژگیهای ناوبری و کمک راننده را در HUD ادغام کرده است، بنابراین مسیری که دنبال میکنید هنگام استفاده از ناوبری سبز میشود. کریستین بائر میگوید: «اگر به سطوح بالاتر رانندگی خودکار فکر میکنید، ADAS و ناوبری به طور طبیعی با هم ترکیب میشوند. او افزود که بسیاری از ویژگی های جدید HUD به لطف بازخورد مشتریان توسعه یافته اند. BMW در حال حاضر برخی از ویژگیهای رانندگی خودکار هندزفری را در بزرگراههای منتخب ارائه میکند.
اگرچه جلوپنجره BMW پلتفرمی برای نمایش محتوا خواهد بود، اما تفاوتی با شیشه های معمولی ندارد. بی ام و می گوید در صورت شکستن این شیشه بدون هزینه اضافی نسبت به شیشه معمولی تعویض می شود. یک فیلم خاص روی شیشه جلو به ایجاد تصاویر سه بعدی واضح کمک می کند. خط سیاهی که HUD روی آن نمایش داده می شود، خط مشکی استانداردی است که در سایر خودروها یافت می شود.
ب ام و علاوه بر هدآپ نمایشگر جدید، یک نمایشگر مرکزی الماسی شکل نیز معرفی کرد که رابط کاربری قابل تنظیم تری را ارائه می دهد. کاربر می تواند برنامه های پرکاربرد خود را به صفحه اصلی منتقل کند تا در دسترس تر باشند. در پایین این صفحه یک نوار ثابت وجود دارد که دسترسی راننده به عملکردهای ضروری مانند کنترل سیستم تهویه کابین را آسان می کند.
به گفته BMW، این شرکت قصد دارد یک فروشگاه اپلیکیشن برای تجربه کاربری جدید معرفی کند. این فروشگاه ممکن است شامل طرحهای پولی برای مواردی مانند بستههای روشنایی ویژه باشد، مشابه برنامههای هیوندای برای Ioniq 9. BMW اعلام کرد که Android Auto و Apple CarPlay در خودروهای مجهز به سیستم iDrive فعال خواهند بود.
بی ام و می گوید از هوش مصنوعی برای یادگیری از مشتریان در حین رانندگی و ارائه ویژگی های مرتبط بر اساس رفتار آنها استفاده می کند. به عنوان مثال، اگر اغلب در حالی که حالت اسپرت خود را روشن میکنید به خانه میروید و به موسیقی گوش میدهید، این گزینهها برای دسترسی آسان به طور منظم در صفحه مرکزی ظاهر میشوند، یا اگر اغلب در حین شارژ کردن خودروی برقی خود از برنامههای خاصی استفاده میکنید، این گزینهها در صفحه نمایش ظاهر میشوند. صفحه نمایش مرکزی برای دسترسی آسان برای نشان دادن شما
مقالات مرتبط
بی ام و می گوید از الگوهای زبانی بزرگ استفاده می کند تا خودرو را در مورد خواسته رانندگان باهوش تر کند. سیستم تشخیص صدای BMW در کلاس خود عملکرد خوبی دارد، اما اکنون این شرکت از LLM برای تسهیل ناوبری استفاده می کند. به عنوان مثال، می توانید از سیستم بخواهید که شما را به ایستگاه شارژ نزدیک یک فروشگاه مواد غذایی ببرد. در این حالت به جای استفاده از کلمات کلیدی خاص، می توانید از زبان مکالمه معمولی استفاده کنید.
ب ام و علاوه بر به روز رسانی سیستم عامل، فرمان جدیدی را برای Neue Klasse در نظر گرفته است. فرمان جدید دکمه های بیشتری دارد. هر دکمه هنگامی که سیستم در دسترس است روشن می شود و با فشار دادن بازخورد لمسی ارائه می دهد.
بی ام و گفت که iDrive، تجربه کاربری و تنظیمات داخلی جدید از اواخر سال 2025 وارد خودروها می شود. در واقع سیستم iDrive به مدل Neue Klasse محدود نخواهد شد و تمام خودروهای BMW که پس از آن مدل عرضه می شوند از سیستم جدید BMW بهره خواهند برد.