در نمایشگاه CES سال گذشته، هوندا یکی از جالبترین طرحهای مفهومی را با دو نمونه اولیه هوندا زیرو به نامهای Saloon و Space-Hub ارائه کرد. هوندا قول داد که یک سال بعد با مدل هایی که «نزدیک به تولید» هستند به نمایشگاه بیاید.
هوندا با دو خودرو، 0 سدان و 0 SUV به نمایشگاه CES 2025 آمد; خودروهایی که بسیاری از ویژگی های آینده نگرانه کانسپت های قبلی هوندا را حفظ کرده و هیجان انگیزتر به نظر می رسند.
این سالن شیشه عقب ندارد، اما در واقع دارای یک پنل مستطیلی مشکی در پشت است ماشین عمیق تر شده توسط نور منحصر به فرد، شفاف نیست.
هوندا به جای آینه های سنتی از دوربین استفاده می کند. رانندگانی که می خواهند نقاط کور خود را بررسی کنند، باید از دو صفحه نمایش تعبیه شده در دو طرف شیشه بلندی که کل داشبورد را می پوشاند، استفاده کنند.
0 SUV کمتر از سدان عجیب و غریب به نظر می رسد، که احتمالاً بدان معنی است که ما آن را قبل از سدان در تولید خواهیم دید. در این خودرو شیشه عقب وجود دارد و احساس فضای باز محفظه به اصول طراحی هوندا زیرو اشاره دارد.
اطلاعات فنی دقیقی برای هیچ یک از خودروها در دسترس نیست. هوندا می گوید که خودروهای برقی Zero از تجربه خودروساز در مسابقات فرمول 1 بهره خواهند برد. انتظار می رود که سدان و شاسی بلند 0 با باتری 80 تا 90 کیلووات ساعتی مسافتی در حدود 480 کیلومتر داشته باشند.
نکته مهم دیگر تلاش برای یکپارچه سازی واحدهای کنترل الکترونیکی است. رویکردی مشابه به خودروهای R1 که اخیرا توسط ریوین معرفی شده است. هوندا با کاهش تعداد قطعات و سیم کشی به وضوح در تلاش برای کنترل هزینه ها در شرایطی است که به نظر می رسد هزینه های تولید در حال افزایش است.
مقاله مرتبط
فقدان دکمههای فیزیکی در خودروهای جدید هوندا نشانه واضحی است که خودروسازان همچنان به درخواستهای مشتریان برای توقف انتقال همه عملکردها به صفحه نمایش توجه نمیکنند. تلاش برای تنظیم دما با ضربه زدن کورکورانه روی صفحه لمسی هنگام رانندگی با سرعت 120 کیلومتر در ساعت، ایده خوبی به نظر نمی رسد.