آمازون تصمیم گرفته است به برنامه Prime Try Before You Buy پایان دهد. این برنامه به اعضای Prime این امکان را می داد که قبل از پرداخت لباس ها را امتحان کنند. این سرویس تا 31 ژانویه 2025 در دسترس نخواهد بود. (بهان 12 1403).
ماکسین تاگیسخنگوی آمازون دلیل تعلیق برنامه “Pro Clothing” را استفاده کم کاربران از این سرویس و تمایل آنها به ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی آمازون عنوان کرد. به گفته Tagay، این اپلیکیشن فقط برای «تعداد محدودی از آیتمها» در دسترس است و کاربران به طور فزایندهای از ویژگیهای جدید هوش مصنوعی برای تصمیمگیری خرید استفاده میکنند.
به گزارش TheInformationویژگیهایی مانند «آزمایش مجازی با استفاده از واقعیت افزوده» که مدلهای سهبعدی برخی برندهای کفش را با استفاده از دوربین گوشی هوشمند روی پا نشان میدهد، از جمله ویژگیهای هوش مصنوعی برای خرید لباس است. تاگای همچنین به توصیههای اندازه شخصی بر اساس مدلهای زبان بزرگ (LLM) اشاره کرد که توصیههای اندازه لباس را بر اساس بازخورد مشتری بهینه میکند.
برنامه پوشاک حرفه ای آمازون برای اولین بار در سال 2018 راه اندازی شد. مانند کمد لباس آمازون برای همه اعضای پرایم، که به کاربران اجازه می دهد تا حداکثر 6 مورد را سفارش دهند، آنها را به مدت 7 روز امتحان کنند و بقیه را پس از خرید گزینه مناسب برگردانند. این سیستم مشابه سرویس انتخاب لباس سفارشی Stitch Fix بود، اما بخش بزرگی از برنامه مربوط به بازگشت محصول بود که آمازون در تلاش بود آن را کاهش دهد.
مقالات مرتبط:
تصمیم آمازون برای لغو برنامه ProClothes پس از سالها تلاش برای کاهش هزینههای این شرکت که شامل کاهش گسترده نیروی کار، بستن فروشگاههای آجر و ملات و کاهش برخی از فعالیتها در صنعت خردهفروشی بود، گرفته شد.
تغییراتی مانند توقف برنامه Pro Clothing نشان دهنده تمایل آمازون برای سرمایه گذاری بیشتر در فناوری جدید و هوش مصنوعی است.