پس از عرضه گوشی نوکیا 6110 در سال 1997 که به صورت پیش فرض شامل بازی محبوب Snake می شد، این بازی کلاسیک برای بسیاری از دستگاه ها پورت شد و چندین نسخه مشابه توسعه یافت. یک برنامه نویس خلاق به نام donno2048 وی برای ارائه این بازی بر روی سیستم عامل DOS در کمترین حجم ممکن، موفق به انتشار نسخه ای با حجم تنها 56 بایت شد.
لازم به ذکر است که نسخه DOS بازی مار مشکلات خود را دارد. اول اینکه به دلیل سرعت بالا، بدون ایجاد تغییرات در تنظیمات اجرا، نمی توان بازی را روی سخت افزار قدیمی اجرا کرد. زیرا این تغییرات باعث افزایش جزئی در حجم فایل می شود. با این حال، بازی مذکور بر روی شبیه ساز DOSBox و اپلیکیشن های وب بدون مشکل و با سرعت مناسب اجرا می شود.
یکی از اشکالات جالب نسخه 56 بیتی Snake این است که اگر در حین بازی دستور بازگشت را بدهید، مار بلافاصله خودش را می خورد و بازی تمام می شود. بنابراین، کاربران باید توجه و تمرکز بیشتری داشته باشند و این ویژگی بازی را به یک تجربه چالش برانگیز و در عین حال سرگرم کننده تبدیل کند.
بازی کلاسیک Sanke علاوه بر نسخه های متعدد، به سخت افزارهای جالبی نیز راه پیدا کرده است. به عنوان مثال، ما قبلاً شاهد اجرای این بازی بر روی Raspberry Pi Pico و حتی یک برد LED مبتنی بر Raspberry Pi RP2040 بوده ایم. انعطاف پذیری بازی مذکور از نظر سخت افزاری به حدی است که حتی روی کیبوردهای RGB مدرن با کلیدهای سفارشی نیز کار می کند. تجربه ای که برای اولین بار با Corsair RGB Snake Zaneo امکان پذیر شد.
مار مانند تتریس 1984 و پونگ 1972 به یکی از نمادهای بازی ساده و ارزان تبدیل شد. این بازی ثابت کرد که برای سرگرمی نیازی به گرافیک سنگین ندارید. حتی بازی کلاسیک Pac-Man 1980 نیز 24 کیلوبایت حجم دارد. اما پروژه اخیر Snake نشان می دهد که برای ساخت یک بازی سرگرم کننده حتی به یک کیلوبایت هم نیاز نیست و 60 بایت کافی خواهد بود.