جت زیرو میگوید طراحی جدید آنها نیازمند بدنه کوتاهتر و عریضتر است که با بالها ادغام شود تا نیروی رانش بیشتری ایجاد کند. این طراحی سطح مورد نیاز هواپیما را کاهش می دهد و هواپیمای سبک تر با کشش کمتر ایجاد می کند. همچنین اندازه موتورهای هواپیما به دلیل کاهش وزن و پایداری کاهش یافته است و در نتیجه مسافران بیشتری می توانند در هواپیمای نسبتاً کوچکتر جای بگیرند.
این هواپیما می تواند 250 مسافر را حمل کند
هواپیمای جدید به گونه ای طراحی شده است که به طور کامل با سوخت های پایدار هوانوردی سازگار باشد و همچنین می تواند از سوخت هیدروژنی استفاده کند. هدف اصلی این است که هواپیمای جت زیرو در آینده بدون کربن پرواز کند. این هواپیما ظرفیت حمل 250 مسافر را دارد و می تواند مسافت 9250 کیلومتر را طی کند.
نمایندگان جت زیرو در نمایشگاه CES 2025 اعلام کردند که برای تولید این هواپیما تا سال 2030 با زیمنس همکاری خواهند کرد. آنها اذعان داشتند که این مدت زمان بسیار کوتاه است، اما امیدوارند با کمک فناوری پیشرفته ای به نام “یک دوقلو دیجیتال“، به هدف بلند پروازانه خود برسند. فناوری دوقلو دیجیتال یک مدل دقیق و مجازی از طراحی هواپیما است که از هوش مصنوعی برای شناسایی و بهبود نقاط ضعف یا جایگزینی قطعات با گزینههای بهینهتر استفاده میکند.
ادامه مطلب
تام اولری، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل JetZero، در این رویداد گفت: «دوقلو دیجیتال یک مزیت رقابتی برای ما است. این فناوری به ما کمک میکند تا یک شبیهسازی دقیق از ابتدا با تمرکز بر هدف نهایی بسازیم.»
اگرچه JetZero قصد دارد تا سال 2027 آزمایش این هواپیما را آغاز کند، اما هنوز کارخانه های مورد نیاز برای تولید انبوه ساخته نشده اند. این شرکت در ماه نوامبر اعلام کرد که قراردادهایی را با تامین کنندگان مختلف برای ساخت قطعات سیستم کنترل پرواز برای نمونه اولیه هواپیمای آینده خود امضا کرده است.
مهندسان جت زیرو در حال حاضر بر روی طراحی هواپیمای دیگری برای آن کار می کنند نیروی هوایی ایالات متحده این پروژه نشان می دهد که آینده طراحی هواپیما ممکن است به زودی دستخوش تغییرات چشمگیری شود.