به نظر می رسد مایکروسافت قصد دارد سری بازی های معروف Halo را برای اولین بار به پلتفرم های رقیب بیاورد. به گفته افشاگر معروف NateTheHate، مجموعه Halo: The Master Chief برای پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ 2 می آید. این گزارش جز کوردن همچنین توسط رسانه مرکزی ویندوز تایید شده است.
به گزارش IGNاستراتژی چند پلتفرمی مایکروسافت تاکنون فقط شامل عناوین قدیمی ایکس باکس شده است، اما نه بازی های جدید. با این حال، این واقعیت که عنوان بزرگی مانند Indiana Jones and the Great Circle تنها مدت کوتاهی پس از انتشار Xbox برای پلی استیشن در دسترس قرار گرفت، نشان دهنده تغییر رویکرد مایکروسافت است. ورود احتمالی هیلو به کنسول بازی سونی را می توان نقطه عطفی در استراتژی چند پلتفرمی ردموندی دانست.
فیل اسپنسررئیس بخش بازیهای مایکروسافت، سال گذشته در مصاحبهای با بلومبرگ گفت که هیچ خط قرمزی برای انتشار بازیهای شخص اول این سری بر روی پلتفرمهای دیگر وجود ندارد. او گفت: “من چیزی در شرکت ما نمی بینم که بگوید هرگز نباید.”
فلسفه جدید مایکروسافت را می توان با تلاش های آن برای افزایش درآمد پس از خرید اکتیویژن بلیزارد به قیمت 69 میلیارد دلار همسو دانست.
پیتر مورمدیر سابق ایکس باکس با اشاره به مزایای مالی راه حل IP اختصاصی چند پلتفرمی مایکروسافت، می گوید که آوردن Halo به پلتفرم های دیگر می تواند افزایش قابل توجهی برای درآمد سازنده ویندوز ایجاد کند. او توضیح داد: «اگر مایکروسافت بفهمد ما در پلتفرمهایمان ۲۵۰ میلیون دلار درآمد داریم. اما با راه اندازی هیلو به عنوان یک بازی چند پلتفرمی می توانیم به درآمد میلیارد دلاری برسیم. این تصمیمی است که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.”
مقالات مرتبط:
انتشار عناوین نمادین این غول فناوری بر روی پلتفرم های دیگر احتمالاً باعث ناراحتی برخی از طرفداران کنسول بازی مایکروسافت می شود که نگران از دست دادن حس انحصاری بودن پلتفرم خود هستند. برنامه جدید مایکروسافت برای رشد بلندمدت حول محور جذب نسل جدیدی از گیمرها می چرخد. پیتر مور تاکید کرد که توجه به مخاطبان در حال ظهور برای رشد کسب و کار در دو دهه آینده ضروری خواهد بود.
رویکرد چند پلتفرمی مایکروسافت به هیلو محدود نمی شود. عناوین دیگری مانند Microsoft Flight Simulator 2024، Gears of War 1 Ultimate Edition، Hellblade 2 و Age of Mythology نیز قرار است امسال برای پلی استیشن 5 عرضه شوند. NateTheHate و دیگر کارشناسان پیش بینی کرده اند که مهاجرت سازندگان Halo به Unreal Engine 5 می تواند روند انتقال بازی های آینده این سری به پلتفرم های مختلف را ساده کند.